Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?
Har vit multicoat färgen. Vart får man tag på lackstift för att laga kommande stenskott och liknande ?
Moderator: Redaktion
vibrationsfri skrev:Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?
Har vit multicoat färgen. Vart får man tag på lackstift för att laga kommande stenskott och liknande ?
OfarligTesla skrev:vibrationsfri skrev:Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?
Jag har haft Ceramic Ultra, skulle inte betala för det igen iaf.
vibrationsfri skrev:OfarligTesla skrev:vibrationsfri skrev:Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?
Ok berätta hur var det ? Och har du någon annan behandling och isf vad är skillnaden?
OfarligTesla skrev:vibrationsfri skrev:OfarligTesla skrev:vibrationsfri skrev:Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?
Ok berätta hur var det ? Och har du någon annan behandling och isf vad är skillnaden?
Har testat MrCap, olika saker jag lagt på själv, Ditec Ceramic Ultra och nu senast Opti-Coat Pro+, de behandlingar som jag inte la själv gjordes ställen som var erkänt duktiga. Den enda som jag tycker var värd pengarna var Opti-Coaten. Ditec Ceramic Ultra blev inte lika glatt i lacken och visade ganska snabbt tecken på att smuts fastnade mer än när den var nybehandlad. Opti-Coaten däremot känns som nybehandlad varje gång jag tvättar den även efter 1,5 år och speciellt vintertid har jag aldrig varit med om en bil som är så lätt att tvätta.
loftux skrev:Opti-coat kostar om jag förstår det dubbelt så mycket som Ditec, samt har väl endast ett ställe i Stockholm som utför det. Med det sagt, kan Ditec ändå vara en prisvärd behandling om man vill få bilen behandlad relativt snart?
uffe_74 skrev:Ett annat alternativ är lägga på själv. Carpro cq Quartz la jag själv på. Enkelt och skyddar bra. Riktigt glatt och fin yta med fin glans.
Användare som besöker denna kategori: Pstb, termosen och 19 gäster