Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Inläggav vibrationsfri » 23 sep 2019 18:46

Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?

Har vit multicoat färgen. Vart får man tag på lackstift för att laga kommande stenskott och liknande ?
vibrationsfri

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 23 sep 2019 18:51

vibrationsfri skrev:Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?

Har vit multicoat färgen. Vart får man tag på lackstift för att laga kommande stenskott och liknande ?

Jag har haft Ceramic Ultra, skulle inte betala för det igen iaf.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav vibrationsfri » 23 sep 2019 18:56

OfarligTesla skrev:
vibrationsfri skrev:Funderar på att göra en Ditec behandling. Någon som har erfarenhet av Ceramic plus vs Ceramic Ultra? Vilken är mest prisvärd?

Ok berätta hur var det ? Och har du någon annan behandling och isf vad är skillnaden?
vibrationsfri

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 23 sep 2019 19:05

vibrationsfri skrev:
OfarligTesla skrev:

Ok berätta hur var det ? Och har du någon annan behandling och isf vad är skillnaden?

Har testat MrCap, olika saker jag lagt på själv, Ditec Ceramic Ultra och nu senast Opti-Coat Pro+, de behandlingar som jag inte la själv gjordes ställen som var erkänt duktiga. Den enda som jag tycker var värd pengarna var Opti-Coaten. Ditec Ceramic Ultra blev inte lika glatt i lacken och visade ganska snabbt tecken på att smuts fastnade mer än när den var nybehandlad. Opti-Coaten däremot känns som nybehandlad varje gång jag tvättar den även efter 1,5 år och speciellt vintertid har jag aldrig varit med om en bil som är så lätt att tvätta.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare loftux » 23 sep 2019 19:52

OfarligTesla skrev:
vibrationsfri skrev:
OfarligTesla skrev:

Har testat MrCap, olika saker jag lagt på själv, Ditec Ceramic Ultra och nu senast Opti-Coat Pro+, de behandlingar som jag inte la själv gjordes ställen som var erkänt duktiga. Den enda som jag tycker var värd pengarna var Opti-Coaten. Ditec Ceramic Ultra blev inte lika glatt i lacken och visade ganska snabbt tecken på att smuts fastnade mer än när den var nybehandlad. Opti-Coaten däremot känns som nybehandlad varje gång jag tvättar den även efter 1,5 år och speciellt vintertid har jag aldrig varit med om en bil som är så lätt att tvätta.

Opti-coat kostar om jag förstår det dubbelt så mycket som Ditec, samt har väl endast ett ställe i Stockholm som utför det. Med det sagt, kan Ditec ändå vara en prisvärd behandling om man vill få bilen behandlad relativt snart?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare

Referralkod: peter18116

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 23 sep 2019 20:18

loftux skrev:Opti-coat kostar om jag förstår det dubbelt så mycket som Ditec, samt har väl endast ett ställe i Stockholm som utför det. Med det sagt, kan Ditec ändå vara en prisvärd behandling om man vill få bilen behandlad relativt snart?

Ja om man inte bor i Stockholm så är det väl lite jobbigt att ta Opti-Coat. Ja för glans tyckte jag Ditec Ceramic Ultra var bra, däremot var det ju rätt jobbigt att fortfarande ha lite sträv lack på sina ställen efter avfettning på vintern vilket kostade en del extra tid vid tvätt.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bonath » 02 okt 2019 14:49

Nån som testat Restorfx???
6900 kr i "öppningserbjudande"....

https://restorfx.se

http://restorfxhalmstad.se
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Inläggav Teslaägare uffe_74 » 02 okt 2019 16:27

Ett annat alternativ är lägga på själv. Carpro cq Quartz la jag själv på. Enkelt och skyddar bra. Riktigt glatt och fin yta med fin glans.
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare

Referralkod: ulf80949

Inläggav Teslaägare bonath » 02 okt 2019 17:17

uffe_74 skrev:Ett annat alternativ är lägga på själv. Carpro cq Quartz la jag själv på. Enkelt och skyddar bra. Riktigt glatt och fin yta med fin glans.

Jo, jag har en flaska 9H från Kina... Tänkte prova på Lillcittran först.
6900 för Restorfx är godtagbart OM det är en okej behandling...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Inläggav Teslaägare skoogs » 06 okt 2019 11:48

Tack för bra inspiration i denna tråden!

Jag valde att hel-wrappa min svarta SR+ i STEK DynoPrism, De-chrome, tonade rutor, mittkonsol-wrap och instegsskydd.

DynoPrism är en semi-transparent paint protection film som lägger till glitter och förskiftning (lila-blå-turkos) framförallt på svarta lacker.

Jobbet utfört av Alexander @ inWrap West utanför Göteborg.

I mitt tycke har jag nu norra europas snyggaste Tesla :D
Svårt att fånga alla effekter med en kamera eftersom bilen nu skiftar nyans och djup beroende på vinkel och solinstrålning.

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
skoogs
Teslaägare

Referralkod: stefan71532

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3