Vad gör man OM man fastnar då? Det är ju inte så att man kan ha en reservdunk med sig. Jag tänker från start inte ha som en sport att komma in tom till en SC/laddare, i det fall den inte fungerar.
Hur ofta kommer ni till tänkte laddstationer (inte SC, för de antar jag oftast finns plats på), som är upptagna alternativt trasiga.
Behöver man ha speciella kort för vissa laddare (återigen, inte SC) eller räcker det oftast med en app i telefonen?[/quote]
Jag har visserligen rätt kort erfarenhet av Tesla, endast 600 mil, men eftersom min kropp behöver ha små pauser för både påfyllning och motsatsen

, passar jag på att försöka plugga in då. Det finns ju en hel del laddmöjligheter när man tittar efter. Nyligen varit i Vimmerby på ett jobb där. Gratis typ 2 på två platser, varav ett mitt i stan gjorde att teslan inte behövde bli utsvulten. Den blev proppmätt faktiskt. I Norge försöker jag pausa där det finns hurtiglading, den stunden räcker fint (jag är inte bara Tesla-fan, jag är chademo-fan numera också). Men jag har upptäckt att mitt eget behov av en bensträckare är större än bilens behov, så nu ser jag inget problem och laddar betydligt mer sällan allt eftersom jag litar mer på bilens egen prognos.
Ännu kör jag ogärna under 10% just med tanke på evt. trasiga laddare. I Norge (kräver norsk UMC) och Frankrike(kräver polvändare) går det inte att använda SHUKO har jag förstått, så det skulle jag tänka på att planera lite extra för...
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16