Fredrik j skrev:Joohan skrev:Dom har bara slängt dit 910kg för att det låter jämt och bra i US 2000lbs.
Hade dom skrivit 2000kg så hade den klara det med.
Amerikanska släp har generellt inte påskjutsbroms så det är nog en del av problemet. Dom har nog inte gjort några tester med ett bromsat släp.
Så du tror tekniska släpvikter bara är på skoj? 910 eller 2000 bara det är jämna siffror?
Ja lite så.
Dragvikten har marknadsavdelningen bestämt.
Detta har uppenbarligen inte varit en prioritet för Tesla så dom har lagt dit en dragvikt som dom tyckte dom var lämpligt med amerikanska mått.
Min gamla VW diesel hade 2500kg dragvikt. Jag kan garantera att M3P är en bättre dragbil i praktiken. (Om vi bortser ifrån räckviddsproblematiken)
Varför har M3P- bara 500kg dragvikt?
Det är ju helt ologiskt och något som marknadsavdelningen har fått för sig är en vettig kompromiss..
Men nu börjar det bli lite väl OT
Om dom som skulle föredra att ha drag på sin M3 signade upp så har vi betydligt bättre chanser att få till en lösning som är godkänd i Sverige!
Striden med Transportstyrelsen är ju bättre om den sker parallellt av flera parter
