Navigatorn för utzoomad

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare

Navigatorn för utzoomad

Inlägg av tofriis »

Hej
Någon som känner igen detta fenomenet som jag upplever har ökat kraftigt för mig senaste ca halvåret? Jag kör alltså i stadsmiljö och och får info på stora skärmen som i bifogad bild. Vissa ta jag titta infon i lilla displayen, men skulle föredra att se kartan med lagom inzoomning som innan. Zoomar jag in själv hoppar den tillbaka efter en stund igen.
IMG_20191006_140251.jpg
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Navigatorn för utzoomad

Inlägg av e5m1r »

Efter nån uppdatering så visar den stora skörmen i första skedet en ”översikt” av hela rutten och då utzoomat och pekar mot norr
Har för mig att när man petar in rutten så står det nåt ( kommer ej ihåg vad ) längst upp till vänster överst på det vita trycker man på det visas navigering även på stora skärmen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare

Inlägg av FinaFisken »

Tycker också den zoomar ut för mycket. Tror det sker när man bara ska fortsätta rakt fram ett tag.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Klicka på pilen uppe till höger så går den från överblick till att följa bilen (eller att visa nord uppåt osv).
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

Blir också skillnad om man swipar boxen med anvisningar (strecket vid ”10 min”) nedåt
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare

Inlägg av tofriis »

Tack för idéer! Det ni skriver om känner jag igen, förutom förändringen om man swipar boxen nedåt. Ska testa det.
Skriv svar