Fredrik j skrev:OfarligTesla skrev:Ja allt beror ju på hur mycket man kör egentligen. Själv hade jag en värdeminskning på 213 kr/mil, med alla kostnader för bilen inräknat blev det 280 kr/mil. Men då körde jag under 2k mil på 18 månader också så det blir ju skevt där.
Framöver tror jag definitivt elbilar kommer stå sig bättre än bensinbilar då jag inte tror på några galna prisdumpningar för de förstnämnda de närmsta åren.
Se där, ett lyxbilsvärdefall.
Lite beroende på vad som händer skulle dagens elbilar kunna tappa lite mer i värde när elbilen man egentligen ville haft plötsligt finns på marknaden finns på marknaden.
Kanske inga stora förändringar men att tänka sig att man kommer vilja ha sin model3 i 30år och 60000mil är ju lite osannolikt.
Morgondagens elbilar är givetvis annorlunda än dagens.
Det Tesla gjort med Model 3 är inte en evolution utan en revolution.
Liknelsen med iPhone är tröttsam men ack så passande. Mycket har hänt sedan iPhone lanserades, men det var då, 2007, den stora förändringen inträffade.
I grunden är produkten densamma idag som då för 12 år sedan.
Idag är det heller inte så noga om man har en smartphone som är några år gammal, det är ATT man har en smartphone som är det viktiga.
Samma sak sker nu med elbilar. De kommer förfinas med åren och användarbasen växa exponentiellt, men den stora produktförändringen är redan här.
Det man inte vill göra är att sitta kvar med en avgasbil, det vore som att sitta med en dumbphone.