Någon som kan ge mig en recension angående hela settet på 5 st mattor.
Passar alla bra/täcker dom ytorna ordentligt? Känns materialet bra? Nödväntigt med alla 5 ? Eller räcker det med dom 3 till coupen (beställt en SR+)
Tänkte beställa om folket är nöjda
Tack på förhand
Jajjamän, Jag ger klart godkänt på dessa
Vad som kanske inte syns som kan vara värt att nämna är att dom alla är figuranpassade. I bagaget följer de precis innanför den lilla förhöjningen på "golvet" innanför längsmed hjulhusen, och svänger sedan ut bakom men ej för vänster hålighet.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Helt offtopic men vet att det lyfts upp här
nu finns stänkskydden som är modelanpassade till Model 3 https://exclusiveparts.se/sv/tesla-perf ... del-3.html
i vanlig ordning glöm inte TCS rabatten som ger 10% och fri frakt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det har kommit fram till mig att det är ururselt för att det inte följer med en instruktion gällande placering samt varför vissa delar ska klippas bort.
I samma veva kom också frågor kring varför delar av material måste skäras bort och även om det inte borde ha gjorts innan leverans.
Fick även uppmaning om skärpning annars delar man erfarenheten på forumet.
Så istället för en manual tänkte jag posta en video, tyvärr inte min utan från RPM Tesla som säljer exakt samma matta med exakt samma placering och exakt samma delar som ska skäras bort.
och innan jag glömmer, de säljer inte frunk mattan och inte heller den som går under golvet i trunken.
så här kommer steg för dessa.
Den mindre av de två är till frunk
Steg 1 öppna frunken
Steg 2 lägg i mattan med den "taggiga" sidan neråt
Trunk under golvet
Steg 1 öppna trunk
Steg 2 lyft golvet i trunk
Steg 3 lägg i mattan med den "taggiga" sidan neråt.
Videon är på Engelska hoppas det duger. ( Placering och installation ser man hur man gör även utan att förstå )
Vad det gäller varför det finns överflödig material på mattorna så kommer förklaring här:
Mattorna är tänkta att säljas i butik och är "retail" förpackade från fabrik.
Om man knallar in i valfri Mekonomen butik så kommer man se att det hänger lite mattor här och var.
Istället för att borra upphängningshål i mattorna så lägger man lite extra material i kanterna där upphängnings anordning fästs.
Denna överhäng kan man skära bort eller inte, det är upp till en själv och givetvis beroende av om det finns plats för det överflödiga materialet.
Här kommer videon
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Va... kan man inte klura ut hur man ska placera mattorna? Sååå avancerat är det inte. Lite klippa är väl inte heller så meckigt, om hittar saxen Fick bli kniven istället.
Va... kan man inte klura ut hur man ska placera mattorna? Sååå avancerat är det inte. Lite klippa är väl inte heller så meckigt, om hittar saxen Fick bli kniven istället.
Trevligt med mattor nu när hösten är på g!
Instämmer, grejorna är ju själv förklarande.
I alla fall på dom här breddgraderna
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.