filippb skrev:LarsL skrev:Storbritannien förbjuder från och med 2040.
Jag förstår att det kan kännas hårt för avgasbil-fanboys men den generationen bilar är på väg bort.
Det låter ofta så självsäkert inifrån bubblan vissa lever i. Klart alla ska köra elbil och givetvis en Tesla! Sedan finns det behov och verklighet utanför övre medelklassen i storstadsområden, och även utanför västvärlden vilket kan vara lätt att glömma ibland.
Globalt tror jag fossilbilar kommer att leva långt längre än vad många här inne tror, även om storstäder eller hela EU-länder förbjuder försäljning (vilket såklart inte kommer att ske förrän europeiska biljättar har ställt om och har gett sitt samtycke till politikerna)
Äger förresten både el- och fossilbil ifall du syftar på mig med dina fanboy-utfall
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Det senaste året bara har jag börjat fundera på om det inte tom kan bli länderna utanför västvärlden som
kan byta snabbast, i många länder som Indien och liknande så åker dom (fattigaste) ju omkring i rena vraken, alltså
fordon som knappt borde kallas fordon (ofta skrot som väcker liv i). Det är faktiskt ganska enkelt att sätta
eldrift på "skrot" eller extremt enkla/billiga fordon och det skulle banne mig inte förvåna mig iaf om det
börjar dyka upp enklare eldrift-prylar som man kan montera på diverse "skrot" och hyffsat enkelt kan ladda
lite överallt osv, dvs billigt transportmedel. Sol finns det gott om i dessa länder liksom...
Om det blir så kan dom börja i princip när som helst som helst nästan och inte behöva vänta årtionden som
dom gör nu, dvs en elbil/moped/mc/buss osv tar ju ett jäkla tag innan det blir skrot och börjar användas av dom
fattigaste osv osv...
Jag har redan sett flera exempel på hemmabyggen med diverse fordon drivas med borrmaskiner och liknande, och
det är nåt i den stilen jag ser framför mig, det tillverkas sjukt med batterimaskiner som kan användas på
liknande sätt även om det bästa vore om Makita/Bosch/Milwaukee mfl skulle ta fram lite mer specifika produkter
för ändamålet (lär inte hända men kanske liknande företag gör det)...
Det bästa av allt är kanske att alla dessa fordon som jag syftar på är rena utsläppsmonstren och borde sluta
användas snarast möjligt...
Någonstans häremellan ser man väl elcyklar/mopeder/mc:n redan nu (nya alltså) som säljer bara bättre och bättre,
vilket borde vara jäkligt bra oavsett vilka länder (men antagligen bäst i utvecklingsländer antar jag)...
Det var ju ett kort och koncist inlägg