Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/NorgeWilson skrev:För er som undrar...
E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.

Moderator: Redaktion
Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/NorgeWilson skrev:För er som undrar...
E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
Precis.hooked skrev:Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/NorgeWilson skrev:För er som undrar...
E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
Fick du adaptiv farthållare åtminstone?Johan B skrev:Tack för era kommentarer gällande att jag tänkt rätt gällande räckvidden!
Har kört 6 400 mil på 3,5 år i min nuvarande. Dock lite längre jobb till nu än tidigare, typ 3,5 mil men det lär den ju klara även med full gas hela vägen....![]()
Har alltid haft Nokian Hakka R men dessa verkar ej finnas i rätt dimension, det vill säga 255 55 19”.
Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...
Känns som att boxen som Tibber har är bra och prisvärd, speciellt om man blir kund. Bra pris på kabeln samt lastbalansering också
Känns som jag fick bra på på bilen, kan meddela att listpriset är 795 för 50. 695 är bara en begränsad upplaga. Totalt 120 000(baserat på 795) i rabatt på min bil känns som en bra deal för en bil som precis är lanserad
Det är ju ändå samma strålkastare, matrix-funktionen är enbart mjukvara. Du kommer alltså få samma fantastiska helljus, fast automatiken är begränsad till på/av.Johan B skrev:Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...
Visst, men det är kul att se att Audi bygger/vill sälja bilar. Jämför Kona, e-Niro som borde vara längst upp på listan. Ok, kan se annorlunda ut globalt sett men nog borde väl Norge vara en prioriterad marknad för Kia/Hyundai.hooked skrev:Ja de får passa på första månaden i ett kvartal när Tesla i princip inte levererar några bilar i Europa/Norge
Gällande priset såg jag en skärmdump från tysk marknadsföring, som jag inte hittar nu, men det var en del billigare att köpa 3*6 mån (tänkt leasingperiod) än att köpa från fabrik. Köpa till för livstid var så klart en del dyrare. Fanns även kortare intervall att välja. Återstår att se när det kommer igång bara. Jag hade det ju på min förra audi och det är det bästa tillvalet jag haft när det väl behövs. Snålade på det nu just för att jag tänkte välja till vid behov ist.mati skrev:Det är ju ändå samma strålkastare, matrix-funktionen är enbart mjukvara. Du kommer alltså få samma fantastiska helljus, fast automatiken är begränsad till på/av.Johan B skrev:Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...
Om nu Audi någon gång kommer igång med sin utlovade tjänst att man ska kunna köpa till funktioner så kan du få matrix LED den vägen. Det ska gå att abonnera också, dvs bara på vinterhalvåret till exempel. Frågan är vad det kostar.
Kul!macky skrev:Gällande priset såg jag en skärmdump från tysk marknadsföring, som jag inte hittar nu, men det var en del billigare att köpa 3*6 mån (tänkt leasingperiod) än att köpa från fabrik. Köpa till för livstid var så klart en del dyrare. Fanns även kortare intervall att välja. Återstår att se när det kommer igång bara. Jag hade det ju på min förra audi och det är det bästa tillvalet jag haft när det väl behövs. Snålade på det nu just för att jag tänkte välja till vid behov ist.mati skrev:Det är ju ändå samma strålkastare, matrix-funktionen är enbart mjukvara. Du kommer alltså få samma fantastiska helljus, fast automatiken är begränsad till på/av.Johan B skrev:Bilen jag testade hade Matrix LED och kan bara hålla med, sjukt vilket ljus! Nu fick jag tyvärr hoppa det valet denna gång men har Xenon på min Allroad som är sjukt dåligt så standard LED är nog bättre än nuvarande i alla fall... egentligen pinsamt dåligt på nuvarande bil som börjar på 500 000 i pris...
Om nu Audi någon gång kommer igång med sin utlovade tjänst att man ska kunna köpa till funktioner så kan du få matrix LED den vägen. Det ska gå att abonnera också, dvs bara på vinterhalvåret till exempel. Frågan är vad det kostar.
Kan för övrigt berätta att det gick utmärkt att köra från 3 mil norr om Sthlm till Karlskrona med ett stopp på Ionity Mantorp. Första sträckan 25 mil motorväg och ca 20% kvar av batteriet. Lagligt plus 5 på farthållaren. Laddning till 100% klar inom ca 30 min, snabbare än familjen hann äta lunch iaf. Sen 28 mil ner till Karlskrona med 20% kvar av batteriet även här. Det var ordentligt blåsigt med motvind på E4:an och mot/sidvind i Småland. Lite blöta vägar ibland men inte ngt kraftigt regn. Jag är mycket nöjd beaktat att det inte var idealiska förhållanden. 80 kr i laddning på Ionity och sen 70 för ett dygn i garage med laddning. Elbil är trevligt!
Vart kan man se att Oskarshamn ska få Ionity?Aanuka skrev:Jag kommer nog också köra Stockholm -> Karlskrona några gånger och såg att de nu börjat bygga Ionity i Norrköping samt Oskarshamn så den sträckan om man väljer det kommer förmodligen vara täckt inom kort.
Nu fick jag ju ta över bilen efter en kollega som slutade så jag specade den inte själv. Han hade föreställt förra året och fick den i Juli.mati skrev:Visst är det som att glida på moln? Jag tycker nu med vinterdäcken har bilen blivit ännu bekvämare.
Vad har du för spec? Matrix LED, night vision? Jag har aldrig tyckt om att köra i mörker, jag har så dåligt mörkerseende. Och under sommarhalvåret har jag kört i princip uteslutande i dagsljus.
Men nu på hösten har man ju inget val längre. Och vad ska man säga. Med E-tron är det nästan roligt att köra på natten. Matrix-LED är verkligen fenomenalt bra. Och värmekameran fungera mycket bättre nu än på sommarn när alla stenar och träd var varma och "ljusa".
Här:Speedy skrev:Vart kan man se att Oskarshamn ska få Ionity?Aanuka skrev:Jag kommer nog också köra Stockholm -> Karlskrona några gånger och såg att de nu börjat bygga Ionity i Norrköping samt Oskarshamn så den sträckan om man väljer det kommer förmodligen vara täckt inom kort.
Det här är sista, jag lovarhelix skrev:Vet inte om detta blivit postat tidigare, men här är lite nya bilder på en lite kamouflerad E-tron sportback som ska komma nästa år
Jag nämnde något om den globala marknaden, här är USA:Wilson skrev:För er som undrar...
E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
Det är standard med endast på förarsidan. Osäker vad det är för tillval för att få på båda sidor.Johan B skrev:Någon som vet om det är standard med ladduttag på både höger och vänster sida? Hittar inte det som något tillval, skall beställa laddbox och behöver veta hur lång kabel jag kommer behöva.
Idag var det strul med appen, känns som ett serverfel. Annars brukar den funka riktigt bra tycker jag. Fast jag använder ett eget SIM-kort som jag hade liggande hemma. Audis inbyggda eSIM hade extremt kass täckning hemma, och då funkade det oftast inte.NiclasS skrev:Någon som har tips på hur jag får appen att fungera bättre? Oftast får jag ingen kontakt med bilen. Känns inte speciellt premium att inte kunna styra förvärmningen på distans.
Tidigare var det endast 3 som erbjöd eSIM och de är inte kända för jättebra täckning även om den blivit bättre. Vet inte om Audi använder 3 men det kan vara en förklaring.mati skrev:Idag var det strul med appen, känns som ett serverfel. Annars brukar den funka riktigt bra tycker jag. Fast jag använder ett eget SIM-kort som jag hade liggande hemma. Audis inbyggda eSIM hade extremt kass täckning hemma, och då funkade det oftast inte.NiclasS skrev:Någon som har tips på hur jag får appen att fungera bättre? Oftast får jag ingen kontakt med bilen. Känns inte speciellt premium att inte kunna styra förvärmningen på distans.