Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Teslaägare EnTraktor » 27 okt 2019 08:15

Enligt artikel i lokaltidning i Karlskrona ska det även byggas Ioniy i Karlskrona.
S - Tesla S100D Deep Blue med AP2
3 - Tesla Model 3 LR White med AP3
X - Tesla XP100DL White med AP3
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare

Referralkod: mikael25

Inläggav Teslaägare Laban » 28 okt 2019 05:18

Wilson skrev:För er som undrar...

E-tron är på god väg att vinna försäljningsstatistiken för oktober i Norge.
Bilagan etronsales.png finns inte längre

Jag nämnde något om den globala marknaden, här är USA:

Screen Shot 2019-10-28 at 05.13.23.png

Ändå rätt ok tycker jag vad gäller e-Tron om man jämför med Model S/X. Längre ner i listan hittar man 190 Kona och 90 e-Niro för september månad. Compliance bilar skulle jag säga. Riktigt uselt.

Lite oroväckande dock att försäljningen stadigt har gått ner för e-Tron sedan i maj.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil
Cybertruck AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Referralkod: bjrn85925

Inläggav Johan B » 28 okt 2019 07:27

Det hade ju varit ganska intressant om man kan prenumerera på vissa tillval i efterhand.

Undrar om detta kan gå även för adaptiv farthållare, beror väl antagligen på om alla delar sitter där eller inte på alla bilar från start..

Man kan ju alltid hoppas på att få bilen snabbare om det säljs färre än prognostiserat... ;) ;)
Johan B

Inläggav Johan B » 28 okt 2019 19:10

Någon som vet om det är standard med ladduttag på både höger och vänster sida? Hittar inte det som något tillval, skall beställa laddbox och behöver veta hur lång kabel jag kommer behöva.
Johan B

Inläggav elbilist Nilp » 28 okt 2019 19:16

Johan B skrev:Någon som vet om det är standard med ladduttag på både höger och vänster sida? Hittar inte det som något tillval, skall beställa laddbox och behöver veta hur lång kabel jag kommer behöva.

Det är standard med endast på förarsidan. Osäker vad det är för tillval för att få på båda sidor.
Nilp
elbilist

Inläggav Off Grid Byggaren » 28 okt 2019 21:59

JS1 Med ett andra ladduttag 5,500 kr

Ett andra ladduttag placerad på motsatt sida, på passagerarsidan. Uttaget är endast för AC-laddning och kan ej användas för DC-laddning då CCS-uttag saknas.

De är rätt praktiskt med ett ladduttag på båda sidor. Utrustning för laddning ska ju inte påverka förmånsvärdet heller.....
Off Grid Byggaren

Inläggav Johan B » 29 okt 2019 14:43

Tydligen går det endast att välja detta tillval för Proline och inte standard. Konstigt, men det var därför jag inte sett tillvalet i Bygg Min Bil funktionen...
Johan B

Inläggav NiclasS » 29 okt 2019 19:41

Någon som har tips på hur jag får appen att fungera bättre? Oftast får jag ingen kontakt med bilen. Känns inte speciellt premium att inte kunna styra förvärmningen på distans.
NiclasS

Inläggav elbilist mati » 29 okt 2019 19:44

NiclasS skrev:Någon som har tips på hur jag får appen att fungera bättre? Oftast får jag ingen kontakt med bilen. Känns inte speciellt premium att inte kunna styra förvärmningen på distans.

Idag var det strul med appen, känns som ett serverfel. Annars brukar den funka riktigt bra tycker jag. Fast jag använder ett eget SIM-kort som jag hade liggande hemma. Audis inbyggda eSIM hade extremt kass täckning hemma, och då funkade det oftast inte.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Hertsh » 29 okt 2019 20:20

mati skrev:
NiclasS skrev:Någon som har tips på hur jag får appen att fungera bättre? Oftast får jag ingen kontakt med bilen. Känns inte speciellt premium att inte kunna styra förvärmningen på distans.

Idag var det strul med appen, känns som ett serverfel. Annars brukar den funka riktigt bra tycker jag. Fast jag använder ett eget SIM-kort som jag hade liggande hemma. Audis inbyggda eSIM hade extremt kass täckning hemma, och då funkade det oftast inte.

Tidigare var det endast 3 som erbjöd eSIM och de är inte kända för jättebra täckning även om den blivit bättre. Vet inte om Audi använder 3 men det kan vara en förklaring.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare

Referralkod: christian15174

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon