Bjelke skrev:I princip en exakt beskrivning av mig också!Jerker skrev:Ja, hur man sitter bäst är verkligen individuellt! Om man - som jag - är kontorsråtta och mest sitter vid en dator hela dagarna så ska det ju vara bra att omväxlande höja skrivbordet och stå upp. Det klarar jag inte av. Jag får omgående ont i ryggen när jag står vid ett skrivbord. Men när jag sitter i min skrivbordsstol så mera ligger jag oftast. Jag lutar mig bakåt så att sitsen följer med. Jag har ett fotstöd att vila fötterna på och så rullar jag in mig under skrivbordet så att jag når tangentbordet. Det är det mest vilsamma för mig rygg och jag kan sitta så i timmar. Jag får däremot ont i ryggen om jag går mycket, t.ex. på en marknad.
Ibland kör jag med en mössa eller nåt i svanken när bilens egna svankstöd inte räcker till...
Jag klarar inte mycket mer än ett par timmar i bilen om jag kör själv, pauserna
vid laddning är ett måste och är sambon med så byter vi oftast vid varje laddstopp.
Jag får också ont i ryggen på marknader i dyl. Går bra om jag får gå i gott tempo men stå stilla eller nästan stilla är döden för min rygg. Och jag halvligger en hel del också vid datorn.
Har ni testat att INTE ha så mycket svankstöd? Jag trodde jag behövde max svankstöd men då blev jag helt förstörd. Nu har jag nästan inget och då sitter jag som en prins i bilen.