En elbil med en lite reserv cold fusion reactor hade inte vart fel dock
Då hade du blivit besviken när du förväntat dig att den skulle kicka igång och hjälpa dig. Fleischmann och Pons som upptäckte "kall fusion" menade att de bara lyckades generera ett mikroskopiskt energiöverskott, och några andra forskargrupper har i efterhand också påstått att de bara klarat att generera mycket små, knappt mätbara, energiöverskott.
De enda som lyckats generera stora mängder energi via kall fusion är klassiska bedragare, såsom Andrea Rossi som Ny Teknik skrev om flitigt för några år sedan.
Jag har precis fått ok på att beställa en Tesla av min chef idag och tänkte göra det i eftermiddag
Dock funderade jag på regeringens förändring av förmånsvärdet på suppermiljöbilar som kommer att höjas eftersom maximala avdraget sänks från 16kkr till 10kkr.
Är det någon här som har lite koll på hur det kommer slå mot en medel-Tesla. Jag har bestämt mig för en 85D med antingen 119,3kkr i extra utrustning eller en med 151,2kkr. Idag blir det 5850 respektive 6400kr i förmånsvärde.
Blev det någon beställning? Vilken spec.?
Det blev en beställning
Jag och chefen hade missförstått varandra i förra veckan och fick förhandla om. Som tur var har jag en grym chef som turligt nog förstår sig på kärlek till bilar, så vi lyckades få ihop en bra lösning.
Jag funderade precis som alla andra länge och väl på alla tillval och gick på en:
85D Titanium, Panorama, Svarta NextGen, Pianolack, svart alcantara, Ineriörpaket, Luftfjädring, Köldpaket och vinterhjul
Känns sjukt skönt just nu och jag kommer nog överösa er med frågor för att klara av väntan.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör