Byte inredningspaneler model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Alexs
Teslaägare

Inlägg av Alexs »

Skulle vilja ha tips på nån bra verkstad i Stockholmsområdet som har bytt/kan hjälpa till med byte av panelerna då jag beställt kolfiberinredningen från Tesla till min model S LR. Teslas egna serviceställen vill inte göra jobbet...
K-Ankan

Re: Byte inredningspaneler model S

Inlägg av K-Ankan »

Kan dessvärre inte hjälpa dig med verkstad men däremot intresserad av var du köpte kolfiberdetaljerna?

K-A
Användarvisningsbild
Alexs
Teslaägare

Inlägg av Alexs »

Om du tar kontakt med någon återförsäljare, t.ex. mall of Scandinavia så kan de hjälpa dig. Kostar drygt 11.000kr ink moms.
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

Alexs skrev:
Skulle vilja ha tips på nån bra verkstad i Stockholmsområdet som har bytt/kan hjälpa till med byte av panelerna då jag beställt kolfiberinredningen från Tesla till min model S LR. Teslas egna serviceställen vill inte göra jobbet...
Jag gjorde jobbet själv på en av mina tidigare S85or.
Det var inte märkvärdigt svårt, men man måste vara lite försiktig så att inte fästpunkterna går sönder när man tar loss sakerna. Det finns en form av "plastverktyg" som man ploppar loss en del saker med. Om det är första gången man gör det så tar det säkert en hel dag och armstödet var förvånansvärt jobbigt för där måste du komma åt underifrån när du ska lossa på sakerna så det kräver att man har dom fysiska förutsättningarna :)

Men inte svårt. Förstår dock om du vill lämna in, efter att ha gjort det en gång så tar det mig nog 3 timmar och en verkstad gör det nog på 2 timmar eftersom dom garanterat har bättre verktyg och ännu mer erfarenhet.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare

Inlägg av Seregon »

Ring/PM:a Tars.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

deffe skrev:
Alexs skrev:
Jag gjorde jobbet själv på en av mina tidigare S85or.
Det var inte märkvärdigt svårt, men man måste vara lite försiktig så att inte fästpunkterna går sönder när man tar loss sakerna. Det finns en form av "plastverktyg" som man ploppar loss en del saker med. Om det är första gången man gör det så tar det säkert en hel dag och armstödet var förvånansvärt jobbigt för där måste du komma åt underifrån när du ska lossa på sakerna så det kräver att man har dom fysiska förutsättningarna :)

Men inte svårt. Förstår dock om du vill lämna in, efter att ha gjort det en gång så tar det mig nog 3 timmar och en verkstad gör det nog på 2 timmar eftersom dom garanterat har bättre verktyg och ännu mer erfarenhet.
Panelen i armstödet är det enklaste att byta, tar fem minuter genom att klicka loss stöden.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... val.98730/
Användarvisningsbild
Alexs
Teslaägare

Inlägg av Alexs »

Tack för infon! Det blir en verkstad för min del :)
Erbium

Inlägg av Erbium »

Hur gick det för er? Någon som bytt? Vad ser ni för alternativ och kostnader?

Är själv väldigt sugen på att ersätta mormors-träpanelerna i bilen...
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Erbium skrev:
Hur gick det för er? Någon som bytt? Vad ser ni för alternativ och kostnader?

Är själv väldigt sugen på att ersätta mormors-träpanelerna i bilen...
haha, klockrent :D annars kanske man kan limma de på utsidan av bilen för att få lite träbilslook :D
wooden.JPG
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare

Inlägg av Seregon »

Om det är någon med det mörka/svarta träet som har tänkt att byta så är jag intresserad av att ta över det efter er. :)
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Har ni plastmöbler och plastmatta hemma eller varför byter ni ut naturligt och fint trä mot plast i bilen?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar