Byte inredningspaneler model S
Moderator: Redaktion
Skulle vilja ha tips på nån bra verkstad i Stockholmsområdet som har bytt/kan hjälpa till med byte av panelerna då jag beställt kolfiberinredningen från Tesla till min model S LR. Teslas egna serviceställen vill inte göra jobbet...
Re: Byte inredningspaneler model S
Kan dessvärre inte hjälpa dig med verkstad men däremot intresserad av var du köpte kolfiberdetaljerna?
K-A
K-A
Om du tar kontakt med någon återförsäljare, t.ex. mall of Scandinavia så kan de hjälpa dig. Kostar drygt 11.000kr ink moms.
Jag gjorde jobbet själv på en av mina tidigare S85or.Alexs skrev:Skulle vilja ha tips på nån bra verkstad i Stockholmsområdet som har bytt/kan hjälpa till med byte av panelerna då jag beställt kolfiberinredningen från Tesla till min model S LR. Teslas egna serviceställen vill inte göra jobbet...
Det var inte märkvärdigt svårt, men man måste vara lite försiktig så att inte fästpunkterna går sönder när man tar loss sakerna. Det finns en form av "plastverktyg" som man ploppar loss en del saker med. Om det är första gången man gör det så tar det säkert en hel dag och armstödet var förvånansvärt jobbigt för där måste du komma åt underifrån när du ska lossa på sakerna så det kräver att man har dom fysiska förutsättningarna

Men inte svårt. Förstår dock om du vill lämna in, efter att ha gjort det en gång så tar det mig nog 3 timmar och en verkstad gör det nog på 2 timmar eftersom dom garanterat har bättre verktyg och ännu mer erfarenhet.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Panelen i armstödet är det enklaste att byta, tar fem minuter genom att klicka loss stöden.deffe skrev:Jag gjorde jobbet själv på en av mina tidigare S85or.Alexs skrev:Skulle vilja ha tips på nån bra verkstad i Stockholmsområdet som har bytt/kan hjälpa till med byte av panelerna då jag beställt kolfiberinredningen från Tesla till min model S LR. Teslas egna serviceställen vill inte göra jobbet...
Det var inte märkvärdigt svårt, men man måste vara lite försiktig så att inte fästpunkterna går sönder när man tar loss sakerna. Det finns en form av "plastverktyg" som man ploppar loss en del saker med. Om det är första gången man gör det så tar det säkert en hel dag och armstödet var förvånansvärt jobbigt för där måste du komma åt underifrån när du ska lossa på sakerna så det kräver att man har dom fysiska förutsättningarna
Men inte svårt. Förstår dock om du vill lämna in, efter att ha gjort det en gång så tar det mig nog 3 timmar och en verkstad gör det nog på 2 timmar eftersom dom garanterat har bättre verktyg och ännu mer erfarenhet.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... val.98730/
Hur gick det för er? Någon som bytt? Vad ser ni för alternativ och kostnader?
Är själv väldigt sugen på att ersätta mormors-träpanelerna i bilen...
haha, klockrentErbium skrev:Hur gick det för er? Någon som bytt? Vad ser ni för alternativ och kostnader?

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Om det är någon med det mörka/svarta träet som har tänkt att byta så är jag intresserad av att ta över det efter er. 

Model S85D -15, "Voltaire"
Har ni plastmöbler och plastmatta hemma eller varför byter ni ut naturligt och fint trä mot plast i bilen? 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.