Schemalagd laddning och förvärmning
Moderator: Redaktion
Re: Schemalagd laddning och förvärmning
Min MX har aldrig visat nån snöflinga ännu. Det med starter på -2 ute.
Märkligt nog är min MX alltid flera grader varmare än min trea. I kupén då, men skulle inte förvåna mig om det är samma med batteriet.[JM] skrev:Min MX har aldrig visat nån snöflinga ännu. Det med starter på -2 ute.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Off Grid Byggaren
Amerikanska motororganisationen AAA:s test av fem elbilar.
I snitt tappade bilarna 12 procent i räckvidd i 6 minusgrader, temperaturen anges dock i Fahrenheit.
https://www.aaa.com/AAA/common/AAR/file ... Report.pdf
I snitt tappade bilarna 12 procent i räckvidd i 6 minusgrader, temperaturen anges dock i Fahrenheit.
https://www.aaa.com/AAA/common/AAR/file ... Report.pdf
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Ingen värme i bilen när jag skulle åka hem idag, så schemaläggningen fungerade inte på jobbet. Kanske måste bilen vara ansluten?
Ja det står ju i release notes. "For any location plug in your car..."LarsL skrev:Ingen värme i bilen när jag skulle åka hem idag, så schemaläggningen fungerade inte på jobbet. Kanske måste bilen vara ansluten?
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Off Grid Byggaren
Kan du fått en specialbyggd bil, avsedd för bilister i Stockholmstrafiken?[JM] skrev:Min MX har aldrig visat nån snöflinga ännu. Det med starter på -2 ute.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
P står i varmgarage så vet inte än.BjornS skrev:Det stämmer som sagt inte med min bil. Jag har senaste uppdateringen (2019.36.2.1), batteriet håller garanterat flera plusgrader (+4 ute och bilen kördes nyss) och bilen visar snöflinga just nu.Tellus skrev:Tror dom har ändrat i uppdatering när snöflingan visas, vid ca 5 grader förut, nu måste det vara kallare.
Visar dina bilar inte snöflinga vid 3-5 grader alltså? Beter sig din SR+ och P likadant?
På SR+ när det var runt 3 grader så visades snöflingan ofta förut. Nu har jag inte sett den på flera veckor trots lika kallt eller kallare.
Kom på nu att bilen varit inpluggad lite oftare sista tiden, kanske därför...
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Haha. Klockren bildOff Grid Byggaren skrev:Kan du fått en specialbyggd bil, avsedd för bilister i Stockholmstrafiken?[JM] skrev:Min MX har aldrig visat nån snöflinga ännu. Det med starter på -2 ute.

I helgen fick jag för första ggn en snöflinga på batterisymbolen. Jag var på annan ort och kunde inte ladda utan bilen stod över natten med bara lite i laddning batteriet. Det var ju inte så kallt på morgonen utan +6-7 grader och hade inte varit mycket kallare under natten. Men skillnaden mot tidigare ggr var att min SOC var under 20%. Sen åkte jag direkt och laddade på Ionity och det gav 70 kW direkt.
Bara lite erfarenheter till kunskapsdatabasen.
Bara lite erfarenheter till kunskapsdatabasen.

Snöflingan är envis.
Igår körde jag först i 40 minuter och stod sedan tre timmar i ett parkeringsgarage som var minst 10 C varmt. När jag körde ut efteråt sade bilen ändå såhär.
Igår körde jag först i 40 minuter och stod sedan tre timmar i ett parkeringsgarage som var minst 10 C varmt. När jag körde ut efteråt sade bilen ändå såhär.
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok