Med bara fullt återbetalningsbara 1000:-/$100 som insats så betyder nog inte detta så mycket tyvärr.SR-71-BlackBird skrev:Pratas på twitter om mer än 200k pre-orders.
Det är nog en tämligen hög andel som reserverar "bara på kul" (så även jag

/fth
Moderator: Redaktion
Med bara fullt återbetalningsbara 1000:-/$100 som insats så betyder nog inte detta så mycket tyvärr.SR-71-BlackBird skrev:Pratas på twitter om mer än 200k pre-orders.
Jepp! Kursen ner ca 7% just nu.fth skrev:Marknaden ser ut att ge underkänt till Cybertruck, stort fall för TSLA i förhandeln.
/fth
Fregatten skrev:Jag reserverade en... ska ta den på firman, men reserverade den privat (så jag slipper bokföra 1000 kr reservationskostnad). Hoppas att det går att ta den på firman sen när den kommer fastän man reserverat den privat. Jag tycker den var grym. Undrar hur mycket el den drar per mil.
Är väl iofs inga problem ta reservationskostnaden på företaget. Sätt upp det som kortfristig fordran (eller långfristig om man är pessimist). Påverkar ju inte resultatet, så måste ju vara ok.Verdi skrev:Fregatten skrev:Jag reserverade en... ska ta den på firman, men reserverade den privat (så jag slipper bokföra 1000 kr reservationskostnad). Hoppas att det går att ta den på firman sen när den kommer fastän man reserverat den privat. Jag tycker den var grym. Undrar hur mycket el den drar per mil.
Det brukar inte vara nåt problem. Tänker göra exakt likadant.
Hur kan man göra ett flak som inte rymmer en standard byggskiva. Eller har de andra standard mått i USA?Zalman3 skrev:1,9 meter hög, 2 meter bred och 5,8 meter lång.
Flaket är på 1,98 meter.
Tycker också Tesla väljer rätt väg här för att mejsla in sig i en konservativ gengre. Med tanke på att F150elektric och rivian,bollinger osv. Var liksom de hålen fyllda på marknaden. Bättre då att sikta på bästa generation pickup ägare som kanske vågar lite mer eller vill sticka ut. Mest intresserad tror jag dock armén blir.wector skrev:Elon har ju sagt såhär:loftux skrev:Fast det är väl det den ska, sälja massor? Kanske inte i Europa, men i USA är nog tanken att ta en stor del av marknaden.wector skrev:Tycker Tesla gör helt rätt. Ett statement att alla bilar inte ska se lika ut och gör man en snabb googling på pickups så ser alla exakt likadana ut.
Jag tycker det är jäkligt befriande med designer som tänker utanför boxen och inte spelar safe. Det här är ju inte en Model3 som ska sälja i massor heller för den delen.
”I’m personally super-excited by this pickup truck. It’s something I’ve been wanting to make for a long time. And I’ve been iterating sort of designs with Franz ... It’s like I really wanted something that’s like super-futuristic cyberpunk. Which, if it doesn’t ... if I’m weirdly like ... if there’s only a small number of people that like that truck, I guess we’ll make a more conventional truck in the future. But it’s the thing that I am personally most fired up about. It’s gonna have a lot of titanium.”
Ja Tum.Wahll skrev:Hur kan man göra ett flak som inte rymmer en standard byggskiva. Eller har de andra standard mått i USA?Zalman3 skrev:1,9 meter hög, 2 meter bred och 5,8 meter lång.
Flaket är på 1,98 meter.
wector skrev:Ja Tum.Wahll skrev:Hur kan man göra ett flak som inte rymmer en standard byggskiva. Eller har de andra standard mått i USA?Zalman3 skrev:1,9 meter hög, 2 meter bred och 5,8 meter lång.
Flaket är på 1,98 meter.
Med nerfälld läm så hamnar du väl på typ 250cm.Wahll skrev:Hur kan man göra ett flak som inte rymmer en standard byggskiva. Eller har de andra standard mått i USA?Zalman3 skrev:1,9 meter hög, 2 meter bred och 5,8 meter lång.
Flaket är på 1,98 meter.
Yes! Samma här.SR-71-BlackBird skrev:Nu ligger den i mitt konto.
Var inte det grejen med att dom sänkte reservationskostnaden att man just inte fick tillbaka pengarna om man hoppade av? "Många" beställde ju och lämnade tillbaka bilen inom sju dagar utan kostnad.fth skrev:Med bara fullt återbetalningsbara 1000:-/$100 som insats så betyder nog inte detta så mycket tyvärr.SR-71-BlackBird skrev:Pratas på twitter om mer än 200k pre-orders.
Det är nog en tämligen hög andel som reserverar "bara på kul" (så även jag).
/fth
”Fully refundable” står det tydligt, bör inte kunna misstolkasSALVETA skrev:Var inte det grejen med att dom sänkte reservationskostnaden att man just inte fick tillbaka pengarna om man hoppade av? "Många" beställde ju och lämnade tillbaka bilen inom sju dagar utan kostnad.fth skrev:Med bara fullt återbetalningsbara 1000:-/$100 som insats så betyder nog inte detta så mycket tyvärr.SR-71-BlackBird skrev:Pratas på twitter om mer än 200k pre-orders.
/fth
Kanske bara gäller existerande bilar, men man bör nog kolla upp så man kan få tillbaka pengarna om man inte vill skämta för 1000 kr/st
Annan biltillverkare kanske har det så men inte Tesla. Jag minns inte vad reservationspriset var på de olika versionerna av Model S.SALVETA skrev:Var inte det grejen med att dom sänkte reservationskostnaden att man just inte fick tillbaka pengarna om man hoppade av? "Många" beställde ju och lämnade tillbaka bilen inom sju dagar utan kostnad.fth skrev:Med bara fullt återbetalningsbara 1000:-/$100 som insats så betyder nog inte detta så mycket tyvärr.SR-71-BlackBird skrev:Pratas på twitter om mer än 200k pre-orders.
/fth
Kanske bara gäller existerande bilar, men man bör nog kolla upp så man kan få tillbaka pengarna om man inte vill skämta för 1000 kr/st
Haters, enjoy your "unique and beautiful" cars.
Något specifikt du bygger det på? Någon specifik anledning till att Tesla skulle använda platformen för Model S och X till Cybertruck och inte ta Model 3s plattform?fth skrev:En ytterligare slutsats som jag inte har sett diskuteras på andra ställen är att Elon i praktiken bekräftade att det kommer ett 120kWh batteripack.
Så här tolkar iaf jag siffrorna:
Single = 100kWh
Dual = 120kWh
Tri = 2*100kWh (stacked)
Det borde väl kunna bli tillgängligt även för S och X?
/fth
Enligt electrek så skulle den ha en Raven liknande drivlina. Dvs, Model 3 motor fram, traditionell S/X bak.vigge50 skrev:Något specifikt du bygger det på? Någon specifik anledning till att Tesla skulle använda platformen för Model S och X till Cybertruck och inte ta Model 3s plattform?
Effektiv och antagligen billigaste lösningen sett till prestandan den erbjuder. Redan existerande, välbeprövad teknologi är bra om man vill hålla nere kostnaderna.Motivating this cubist Picasso into kinetic sculpture is Tesla's latest drivetrain; the Model S/X's large inductive rear motor remains in back, with the Model 3's permanent-magnet rear motor repurposed up front. Officially, the pairing's called Raven, and an odd characteristic of it is that, at very light loads, the Cybertruck could be front-wheel driven.