Hur länge är ni borta? Glöm inte att det finns gott om utrymme fram också och under bagaget.Daniel R skrev:Hej,
Har brottats med samma frågeställning i ett par år, men har till slut kommit fram till att vänta på Model Y. Kan i bästa fall komma om 18 månader.
För mig känns det märkligt att köpa en bil som lastar mindre än den Outlander laddhybrid vi har nu. Den är ofta proppfull när vi ska på semester med två små barn och div sportutrustning. Har Thules cykelställ för fyra cyklar och skaffade nyligen deras största takbox. Å andra sidan har jag bekanta som åkt på semester med två små barn utan problem i sin M3.
Daniel
Från Passat Alltrack till Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Från Passat Alltrack till Model 3
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Det är för nära Krokom.Arctic skrev:Det var en på g i Strömsund (och en i Hammerdal) med beviljade bidrag. Kontaktade kommunen för någon månad sen och tydligen hade investerarna dragit sig ur. Synd, för en snabbladdare i Strömsund skulle göra susen för täckningen
Dorotea ligger bättre till, även för de som skall till Klimpfjäll/Saxnäs/Dikanäs etc. Det blir ungefär mittpå mellan Storuman och Krokom. Fångar även upp de som kommer från Umeå eller Lycksele via Åsele.
Tesla Y LR -22 EAP
Frunk och det stora utrymmet under bagagegolvet sväljer betydligt mer än man tror. Är man fyra blir det ju plats mellan baksätespassagerarna också, samt på golvet utan att det känns trångt.Daniel R skrev:Hej,
Har brottats med samma frågeställning i ett par år, men har till slut kommit fram till att vänta på Model Y. Kan i bästa fall komma om 18 månader.
För mig känns det märkligt att köpa en bil som lastar mindre än den Outlander laddhybrid vi har nu. Den är ofta proppfull när vi ska på semester med två små barn och div sportutrustning. Har Thules cykelställ för fyra cyklar och skaffade nyligen deras största takbox. Å andra sidan har jag bekanta som åkt på semester med två små barn utan problem i sin M3.
Daniel
Tesla Y LR -22 EAP
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vi pratade om "andra" snabbladdareBrooklynS skrev:Det är för nära Krokom.Arctic skrev:Det var en på g i Strömsund (och en i Hammerdal) med beviljade bidrag. Kontaktade kommunen för någon månad sen och tydligen hade investerarna dragit sig ur. Synd, för en snabbladdare i Strömsund skulle göra susen för täckningen
Dorotea ligger bättre till, även för de som skall till Klimpfjäll/Saxnäs/Dikanäs etc. Det blir ungefär mittpå mellan Storuman och Krokom. Fångar även upp de som kommer från Umeå eller Lycksele via Åsele.

För en SuC så blir det nog inget tesla kommer att satsa på i närtid däremot...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19

Jag hade en tiguan -17 240 r line med all utrustning innan den rymmer inte mer än min 3. Däremot så finns det väl få bilar som kombi som tex passat som rymmer så extremt mycket.grenhall skrev:Hur länge är ni borta? Glöm inte att det finns gott om utrymme fram också och under bagaget.Daniel R skrev:Hej,
Daniel
Till TS ang 3. Är du nojig så är inte tesla 3 bilen för dig. Som nu innan ens vintern kommit så börjar handtagen frysa fast men är man noggrann o torkar upp fukten så minskar problemet.
Samma sak med listen vid bakluckan, där lägger sig vattnet o fryser fast.
Så jag ska inhandla typ Silicon o liknande o behandla berörda delar så minskar nog risken för fastfrysning.
Bilen drar betydligt mer el när det är kallt o det har ännu ens varit -10 gr
Jag är så tacksam att jag köpte LR det behövs för mig i alla fall.
Nu jag jag kört över 1800 mil med min 3. Det enda som hänt är att man fått starta om datorn ett par gånger o att skärmen slocknat 2 gånger (i början)
Sedan tror jag att man bör verkligen köpa rätt vinterdäck till bilen. Jag har tyvärr Michelin dubbfria o är tveksam till dom, känner dom som har pirelli o dom verkar inte vara mycket bättre dom.
Om det känns fortsatt svajigt så kommer jag byta till Continental dubbdäck dom vet jag är riktigt bra.
Så kan du välja så hade jag valt Continental däck.
Sedan får man leva med att det låter lite cheap Charlie när man stänger bakluckan o min gick inte igen i början riktigt, men efter första veckan så är det inga problem längre att stänga den.
Tesla 3 är en budget tesla till priset, o sätena är egentligen ingen större finish på, inte heller inredningen, däremot så är det helt ok. Man sitter skönt o jag åker betydligt bekvämare än med r line stolarna.
Däremot så känns inredningen modern o du slipper rattar o knappar o annat junk.
När man sätter sig i en vanlig bil så får man nästan en fobi attack med allt det plottriga.
Ang blästrings tråden, jag har inte ett märke på bilen, all lack sitter kvar, har inte mött en enda som haft problem med lacken. Visst finns det några som har lite tunn lack på något ställe, jag själv har det på insteget till bakdörrarna men kommer fixa det.
Däremot så lägg antingen på ett lackskydd, jag har Ditec keramisk som Christoffer i nacka gjort o bilen är löjligt lättvättad.
Så kör du inte som en galning På grusvägar o sköter om bilen så tror jag att du kommer inte ha några problem med det.
Det som är fantastisk med tesla 3 är drivlinan, är vägen fin så åker du ljudlöst annars något tystare än tiguanen. Att laddningen funkar snabbt bra med wc o att långresor går lika bra som med fossilbil.
Så om du ser lösning än att starta gnälltrådar på teslaclubforum så är 3 en bra bil.