
Bilen upplevdes ha 75 trötta hästkrafter (ovan känsla i en M3P). När jag kom hem stängde jag av och startade igen. Meddelande borta, allt normalt.
Någon som vet orsaken till dylika varningsmeddelanden?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Moderator: Redaktion
e5m1r skrev:Oftast nåt med strömförsörjning
Anteckna klockslaget och kontakta tesla för att kolla logg
Första gången jag hade liknande så försvann det efter SuC stopp
Visade sig vara läcka av kylarvätskan i DU som slutade med byte av DU
Andra gången gick bilen inte att starta också byte av DU
Sen vet jag att folk haft samma för problem med batteri möss som gnagat på kablar mm
Det gemensamma för alla är att strömförsörjning är begränsad
I dessa fall vet de sällan vad som är fel på distans om det inte är batterietBrooklynS skrev:e5m1r skrev:Oftast nåt med strömförsörjning
Anteckna klockslaget och kontakta tesla för att kolla logg
Första gången jag hade liknande så försvann det efter SuC stopp
Visade sig vara läcka av kylarvätskan i DU som slutade med byte av DU
Andra gången gick bilen inte att starta också byte av DU
Sen vet jag att folk haft samma för problem med batteri möss som gnagat på kablar mm
Det gemensamma för alla är att strömförsörjning är begränsad
"Kontakta Tesla"... genom att boka service i appen? Närmaste ställe Tromsø, så nu gjorde jag ett ärende dit och hoppas på att de kan kolla upp saken på distans.
DU drive unit? Alltså motorn ?e5m1r skrev:Oftast nåt med strömförsörjning
Anteckna klockslaget och kontakta tesla för att kolla logg
Första gången jag hade liknande så försvann det efter SuC stopp
Visade sig vara läcka av kylarvätskan i DU som slutade med byte av DU
Andra gången gick bilen inte att starta också byte av DU
Sen vet jag att folk haft samma för problem med batteri möss som gnagat på kablar mm
Det gemensamma för alla är att strömförsörjning är begränsad
YesSnubblaren skrev:DU drive unit? Alltså motorn ?e5m1r skrev:Oftast nåt med strömförsörjning
Anteckna klockslaget och kontakta tesla för att kolla logg
Första gången jag hade liknande så försvann det efter SuC stopp
Visade sig vara läcka av kylarvätskan i DU som slutade med byte av DU
Andra gången gick bilen inte att starta också byte av DU
Sen vet jag att folk haft samma för problem med batteri möss som gnagat på kablar mm
Det gemensamma för alla är att strömförsörjning är begränsad
I mitt fall så var det på sommaren. Men kan ju såklart vara olika anledningar. Oavsett så verkar det funka med att gå ut och låsa bilen. Låsa upp och sedan åka vidare. Jag gjorde detta på en parkeringsplats längs med vägen.taliz skrev:Väldigt kallt batteri helt enkelt?
Det går ju inte nå vidare att ladda iskalla batterier, så rimligen bör det vara svårt att plocka ut alltför mkt effekt också.
Nejnejnej, så kallt var det inte, inget blått fält eller snöflinga heller.taliz skrev:Väldigt kallt batteri helt enkelt?
Det går ju inte nå vidare att ladda iskalla batterier, så rimligen bör det vara svårt att plocka ut alltför mkt effekt också.
TiborBlomhall skrev:Påminner om urgamla skämtet från runt millenieskiftet om hur bilar skulle se ut om Microsoft tillverkade dem:
1. Utan någon anledning kraschar bilen två gånger om dagen.
2. Varje gång vägmarkeringarna målas om måste du köpa en ny bil.
3. Plötsligt stannar din bil på motorvägen utan anledning - och om du accepterar det startar den igen och fortsätter.
4. En enkel manöver, exempelvis en vänstersväng, får din bil att stanna och vägra starta igen. Det enda som hjälper är att du byter motor.
5. Endast en person i taget får använda bilen, såvida du inte köpt Car95 eller CarNT, men då måste du köpa flera säten.
6. Varningslamporna för olja, vattentemperatur och liknande skulle ersättas med en varningslampa för "allmänt bilfel".
7. Airbag-funktionen skulle säga "är du säker" innan den löste ut.
8. Apple skulle tillverka en Macintosh som gick på solenergi, var driftsäker, fem gånger snabbare och dubbelt så lätt att köra, men som bara kunde användas på 5 procent av vägarna.
Ja, nu är vi där, typ![]()
![]()
TiborBlomhall skrev:Påminner om urgamla skämtet från runt millenieskiftet om hur bilar skulle se ut om Microsoft tillverkade dem:
1. Utan någon anledning kraschar bilen två gånger om dagen.
2. Varje gång vägmarkeringarna målas om måste du köpa en ny bil.
3. Plötsligt stannar din bil på motorvägen utan anledning - och om du accepterar det startar den igen och fortsätter.
4. En enkel manöver, exempelvis en vänstersväng, får din bil att stanna och vägra starta igen. Det enda som hjälper är att du byter motor.
5. Endast en person i taget får använda bilen, såvida du inte köpt Car95 eller CarNT, men då måste du köpa flera säten.
6. Varningslamporna för olja, vattentemperatur och liknande skulle ersättas med en varningslampa för "allmänt bilfel".
7. Airbag-funktionen skulle säga "är du säker" innan den löste ut.
8. Apple skulle tillverka en Macintosh som gick på solenergi, var driftsäker, fem gånger snabbare och dubbelt så lätt att köra, men som bara kunde användas på 5 procent av vägarna.
Ja, nu är vi där, typ![]()
![]()
Ring Tesla så kan de kolla det på distans och troligen fixa det på studs.point1 skrev:Nu har jag också fått detta meddelande, hade tänkt åka på en roadtrip snart men närmsta servicetid var 1 mars. Har fått det flera gånger trots omstart, vågar man åka eller är det stor risk för haveri?
Råkade ut för detta själv förra vintern och fick beskedet att det kan uppkomma om/efter fel störning vid laddning. Fick tipset från supporten var att ställa bilen på laddnign på SuC och sedan låsa/stänga av en stund vilket fungerade och har sedan aldrig inträffat igen.point1 skrev:Ringa TeslaBrooklynS skrev:Ring Tesla så kan de kolla det på distans och troligen fixa det på studs.point1 skrev:Nu har jag också fått detta meddelande, hade tänkt åka på en roadtrip snart men närmsta servicetid var 1 mars. Har fått det flera gånger trots omstart, vågar man åka eller är det stor risk för haveri?ja kan ju försöka, brukar gå sådär