E det danni och Herr X som varit i farten?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

E det danni och Herr X som varit i farten?

Inlägg av Martinen »

Bild
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: E det danni och Herr X som varit i farten?

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
Bild

Ska jag hålla mig utanför eller :?: :ugeek:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

E det nån som försöker säga nått?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

En Tesla borde ju känna av vad du vill göra och blinka korrekt i enlighet med detta. Fast jag har ju inte sett blinkerspaketet i utrustningslistan... Audi och vissa andra har ju definitivt inte blinkers som standardutrustning.:@
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
En Tesla borde ju känna av vad du vill göra och blinka korrekt i enlighet med detta. Fast jag har ju inte sett blinkerspaketet i utrustningslistan... Audi och vissa andra har ju definitivt inte blinkers som standardutrustning.:@
Jag har folierat över mina blinkers, så att om jag av misstag råkar blinka i nån rondell så går det iaf inte ut över andra medtrafikanter.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
lator skrev:
Jag har folierat över mina blinkers, så att om jag av misstag råkar blinka i nån rondell så går det iaf inte ut över andra medtrafikanter.
+1
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Med tanke på att varannan förare inte känner till reglerna vet jag inte ifall skylten hjälper till. Hade det stått något i stil med att "Blinka höger vid utfart från cirkulationsplatsen" etc. hade väl kanske några kunna lärt sig något.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Franz skrev:
Med tanke på att varannan förare inte känner till reglerna vet jag inte ifall skylten hjälper till. Hade det stått något i stil med att "Blinka höger vid utfart från cirkulationsplatsen" etc. hade väl kanske några kunna lärt sig något.
Förhoppningsvis tänker några till men jag misstänker en del kommer att blinka vänster när de kör ut från tredje avfarten. Lika idiotiskt som den som använde hundbajspåse och slängde påsen vid sidan av min väg... Då är det bättre att bara låta skiten vara.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

:D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar