E det danni och Herr X som varit i farten?
Moderator: Redaktion
Re: E det danni och Herr X som varit i farten?
Martinen skrev:
Ska jag hålla mig utanför eller

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- lator
- Teslaägare
En Tesla borde ju känna av vad du vill göra och blinka korrekt i enlighet med detta. Fast jag har ju inte sett blinkerspaketet i utrustningslistan... Audi och vissa andra har ju definitivt inte blinkers som standardutrustning.:@
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag har folierat över mina blinkers, så att om jag av misstag råkar blinka i nån rondell så går det iaf inte ut över andra medtrafikanter.lator skrev:En Tesla borde ju känna av vad du vill göra och blinka korrekt i enlighet med detta. Fast jag har ju inte sett blinkerspaketet i utrustningslistan... Audi och vissa andra har ju definitivt inte blinkers som standardutrustning.:@
Model 3-24/Polestar 3-24
+1HelectriC skrev:Jag har folierat över mina blinkers, så att om jag av misstag råkar blinka i nån rondell så går det iaf inte ut över andra medtrafikanter.lator skrev:En Tesla borde ju känna av vad du vill göra och blinka korrekt i enlighet med detta. Fast jag har ju inte sett blinkerspaketet i utrustningslistan... Audi och vissa andra har ju definitivt inte blinkers som standardutrustning.:@
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Med tanke på att varannan förare inte känner till reglerna vet jag inte ifall skylten hjälper till. Hade det stått något i stil med att "Blinka höger vid utfart från cirkulationsplatsen" etc. hade väl kanske några kunna lärt sig något.
Driver sajten Car.info
Förhoppningsvis tänker några till men jag misstänker en del kommer att blinka vänster när de kör ut från tredje avfarten. Lika idiotiskt som den som använde hundbajspåse och slängde påsen vid sidan av min väg... Då är det bättre att bara låta skiten vara.Franz skrev:Med tanke på att varannan förare inte känner till reglerna vet jag inte ifall skylten hjälper till. Hade det stått något i stil med att "Blinka höger vid utfart från cirkulationsplatsen" etc. hade väl kanske några kunna lärt sig något.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com