https://www.polestar.com/se/news/ecar-expo-stockholm/dstr skrev:Var kan man hitta en Polestar 2 att klämma på i Stockholm?
Polestar 2
Moderator: Redaktion
-
Re: Polestar 2
Vad kommer levereras först i EU tror ni, PS2 eller Model Y?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
PS2. Bilen tillverkas Q1 och transporteras hit under två månader för leverans slutet Q2taliz skrev:Vad kommer levereras först i EU tror ni, PS2 eller Model Y?
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Ja, Corona lär inte hålla fabrikerna i Kina stängda 10-11 månader till.Daniel_S skrev:PS2. Bilen tillverkas Q1 och transporteras hit under två månader för leverans slutet Q2taliz skrev:Vad kommer levereras först i EU tror ni, PS2 eller Model Y?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vet inte om frågan varit uppe innan men är det någon som vet ungefär hur mycket det skiljer på sitthöjden på PS2 och Niro?
Tycker det är en väldigt trevlig sitthöjd i Niron men i övrigt väldigt sugen på en PS2 framöver
Tycker det är en väldigt trevlig sitthöjd i Niron men i övrigt väldigt sugen på en PS2 framöver

För folk som skäms att sjunga i grupp?dstr skrev:Ordet Körskam var korkat av dom att använda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vilka är det som använder det?dstr skrev:Ordet Körskam var korkat av dom att använda.
Polestar.Fredrik j skrev:Vilka är det som använder det?dstr skrev:Ordet Körskam var korkat av dom att använda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
I sin marknadsföring.bylund skrev:Polestar.Fredrik j skrev:Vilka är det som använder det?dstr skrev:Ordet Körskam var korkat av dom att använda.
Det måste vara något sådant.bylund skrev:För folk som skäms att sjunga i grupp?dstr skrev:Ordet Körskam var korkat av dom att använda.
Eller för folk som skäms att köra billiga bilar. "Det ska vara dyrt och dåligt så det syns att jag har råd!"
Nej, självmål. Fan så korkat.
Vad korkat.dstr skrev:I sin marknadsföring.bylund skrev:Polestar.Fredrik j skrev:Vilka är det som använder det?dstr skrev:Ordet Körskam var korkat av dom att använda.
Lär ju inte vara så populärt hos marknadsavdelningen på Volvo som ska kämpa med att annonsera vanliga fossilbilar 

Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
haha, det tror jag stöter på patrull. Men hela Polestar som företag är nog inte heller så populärt på Volvo, bara det att en designer leder flocken och inte en tekniker som brukar vara kutym på Volvo, lär ju göra en och annan upprördLeo skrev:Lär ju inte vara så populärt hos marknadsavdelningen på Volvo som ska kämpa med att annonsera vanliga fossilbilar

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Körskam är väl som flygskam.
Att man inte behöver skämmas för att försämra klimatet när man kör elbil är väl inte helt fel?
(sedan behöver man inte skämmas för att man flyger eller kör fossilbil heller, men det säger det inget om)
Tror inte geely som är ägare till volvo har någon avsersion mot elbilar, och tror heller inte att volvo hatar polestar för att de har en designer (i gul jacka). volvo har ju sin egen elbil xc40 recharge. (som är överprisatt för att enligt volvos tradition har man höga nummer efter motortypen så MÅSTE priset vara lyxnivå). (hade hoppas på nummer som P2,P3 istället för P8)
Att man inte behöver skämmas för att försämra klimatet när man kör elbil är väl inte helt fel?
(sedan behöver man inte skämmas för att man flyger eller kör fossilbil heller, men det säger det inget om)
Tror inte geely som är ägare till volvo har någon avsersion mot elbilar, och tror heller inte att volvo hatar polestar för att de har en designer (i gul jacka). volvo har ju sin egen elbil xc40 recharge. (som är överprisatt för att enligt volvos tradition har man höga nummer efter motortypen så MÅSTE priset vara lyxnivå). (hade hoppas på nummer som P2,P3 istället för P8)
Jo, för om man drar det till sin spets (vilket Polestar gör här) så vore det bäst för jordklotet om vi helt avstod bilar, el som bensin.Mickep skrev:Körskam är väl som flygskam.
"Konsumtionsskam" dyker upp som nästa begrepp. Därför borde dom suttit ner i den båten.
Inte när dom säger "Undvik körskam med Polestar 2" - se annonsen på förra sidan.Mickep skrev:Men det gör de inte?
dstr skrev:Inte när dom säger "Undvik körskam med Polestar 2" - se annonsen på förra sidan.Mickep skrev:Men det gör de inte?
Fast är de så fel på det då? Många har på det här forumet prisat sin Tesla eftersom de nu kan köra utan dåligt samvete...
Väl talat. "Konsumera mera" är inprogrammerat i vår kultur och ekonomiska system. Många vill inte prata om eller behöva fundera över detta. Det är nog den punkten som tar emot mest för mig kring tankar om framtida bil. Just Polestar 2 väcker ett visst ha-begär hos mig, men ska jag tänka rationellt så är den onödigt mycket av allt möjligt för mig.dstr skrev:Jo, för om man drar det till sin spets (vilket Polestar gör här) så vore det bäst för jordklotet om vi helt avstod bilar, el som bensin.
"Konsumtionsskam" dyker upp som nästa begrepp. Därför borde dom suttit ner i den båten.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Äh. Polestar-bilarna utvecklas av Volvo.HelectriC skrev:haha, det tror jag stöter på patrull. Men hela Polestar som företag är nog inte heller så populärt på Volvo, bara det att en designer leder flocken och inte en tekniker som brukar vara kutym på Volvo, lär ju göra en och annan upprördLeo skrev:Lär ju inte vara så populärt hos marknadsavdelningen på Volvo som ska kämpa med att annonsera vanliga fossilbilarJag kan tänka mig att det är många situationer där Polestar kontaktar Volvo för ett eller annat de behöver och Volvofolket skakar på huvudet och säger "men det är inte så vi brukar göra!"
Både ja och nej. PS har egna ingenjörer och plockar teknik från Volvo. Jag tror PS som företag jobbar annorlunda än Volvo, just därför de har lyft ut och gjort en egen enhet av de för att undvika att jobba i gamla invanda spår. Men självklart finns det många gemensamma punkter, inget tvivel om det.Fredrik j skrev:Äh. Polestar-bilarna utvecklas av Volvo.HelectriC skrev:haha, det tror jag stöter på patrull. Men hela Polestar som företag är nog inte heller så populärt på Volvo, bara det att en designer leder flocken och inte en tekniker som brukar vara kutym på Volvo, lär ju göra en och annan upprördLeo skrev:Lär ju inte vara så populärt hos marknadsavdelningen på Volvo som ska kämpa med att annonsera vanliga fossilbilarJag kan tänka mig att det är många situationer där Polestar kontaktar Volvo för ett eller annat de behöver och Volvofolket skakar på huvudet och säger "men det är inte så vi brukar göra!"
Model 3-24/Polestar 3-24
Marknadsföring...HelectriC skrev:Både ja och nej. PS har egna ingenjörer och plockar teknik från Volvo. Jag tror PS som företag jobbar annorlunda än Volvo, just därför de har lyft ut och gjort en egen enhet av de för att undvika att jobba i gamla invanda spår. Men självklart finns det många gemensamma punkter, inget tvivel om det.Fredrik j skrev:Äh. Polestar-bilarna utvecklas av Volvo.HelectriC skrev:haha, det tror jag stöter på patrull. Men hela Polestar som företag är nog inte heller så populärt på Volvo, bara det att en designer leder flocken och inte en tekniker som brukar vara kutym på Volvo, lär ju göra en och annan upprördLeo skrev:Lär ju inte vara så populärt hos marknadsavdelningen på Volvo som ska kämpa med att annonsera vanliga fossilbilarJag kan tänka mig att det är många situationer där Polestar kontaktar Volvo för ett eller annat de behöver och Volvofolket skakar på huvudet och säger "men det är inte så vi brukar göra!"
Verkar som inte förmånsvärdet längre är 3700 kr på PS2. På skatteverkets beräkning står det nu 4200 kr.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
-
Ja det var värst, höjt från 3753 till 4285:-/mån.cosmos skrev:Verkar som inte förmånsvärdet längre är 3700 kr på PS2. På skatteverkets beräkning står det nu 4200 kr.
Dvs, nu precis samma som Model 3 LR AWD (2020).