Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

BEV[e-Rage]

Re: Polestar 2

Inlägg av BEV[e-Rage] »

dstr skrev:
Var kan man hitta en Polestar 2 att klämma på i Stockholm?
https://www.polestar.com/se/news/ecar-expo-stockholm/
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Vad kommer levereras först i EU tror ni, PS2 eller Model Y?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Daniel_S
Teslaägare

Inlägg av Daniel_S »

taliz skrev:
PS2. Bilen tillverkas Q1 och transporteras hit under två månader för leverans slutet Q2
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Daniel_S skrev:
taliz skrev:
PS2. Bilen tillverkas Q1 och transporteras hit under två månader för leverans slutet Q2
Ja, Corona lär inte hålla fabrikerna i Kina stängda 10-11 månader till.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Speedy

Inlägg av Speedy »

Vet inte om frågan varit uppe innan men är det någon som vet ungefär hur mycket det skiljer på sitthöjden på PS2 och Niro?

Tycker det är en väldigt trevlig sitthöjd i Niron men i övrigt väldigt sugen på en PS2 framöver :)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Ordet Körskam var korkat av dom att använda.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

dstr skrev:
För folk som skäms att sjunga i grupp?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

dstr skrev:
Vilka är det som använder det?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fredrik j skrev:
dstr skrev:
Polestar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
Fredrik j skrev:
dstr skrev:
Polestar.
I sin marknadsföring.
polestar.jpg
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
dstr skrev:
För folk som skäms att sjunga i grupp?
Det måste vara något sådant.

Eller för folk som skäms att köra billiga bilar. "Det ska vara dyrt och dåligt så det syns att jag har råd!"

Nej, självmål. Fan så korkat.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

dstr skrev:
bylund skrev:
Fredrik j skrev:
dstr skrev:
Polestar.
I sin marknadsföring.
polestar.jpg
Vad korkat.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Lär ju inte vara så populärt hos marknadsavdelningen på Volvo som ska kämpa med att annonsera vanliga fossilbilar :roll:
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Leo skrev:
Lär ju inte vara så populärt hos marknadsavdelningen på Volvo som ska kämpa med att annonsera vanliga fossilbilar :roll:
haha, det tror jag stöter på patrull. Men hela Polestar som företag är nog inte heller så populärt på Volvo, bara det att en designer leder flocken och inte en tekniker som brukar vara kutym på Volvo, lär ju göra en och annan upprörd :D Jag kan tänka mig att det är många situationer där Polestar kontaktar Volvo för ett eller annat de behöver och Volvofolket skakar på huvudet och säger "men det är inte så vi brukar göra!"
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Mickep

Inlägg av Mickep »

Körskam är väl som flygskam.
Att man inte behöver skämmas för att försämra klimatet när man kör elbil är väl inte helt fel?
(sedan behöver man inte skämmas för att man flyger eller kör fossilbil heller, men det säger det inget om)
Tror inte geely som är ägare till volvo har någon avsersion mot elbilar, och tror heller inte att volvo hatar polestar för att de har en designer (i gul jacka). volvo har ju sin egen elbil xc40 recharge. (som är överprisatt för att enligt volvos tradition har man höga nummer efter motortypen så MÅSTE priset vara lyxnivå). (hade hoppas på nummer som P2,P3 istället för P8)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Mickep skrev:
Körskam är väl som flygskam.
Att man inte behöver skämmas för att försämra klimatet när man kör elbil är väl inte helt fel?
Jo, för om man drar det till sin spets (vilket Polestar gör här) så vore det bäst för jordklotet om vi helt avstod bilar, el som bensin.

"Konsumtionsskam" dyker upp som nästa begrepp. Därför borde dom suttit ner i den båten.
Mickep

Inlägg av Mickep »

Men det gör de inte?
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Mickep skrev:
Men det gör de inte?
Inte när dom säger "Undvik körskam med Polestar 2" - se annonsen på förra sidan.
Verdi

Inlägg av Verdi »

dstr skrev:
Mickep skrev:
Men det gör de inte?
Inte när dom säger "Undvik körskam med Polestar 2" - se annonsen på förra sidan.

Fast är de så fel på det då? Många har på det här forumet prisat sin Tesla eftersom de nu kan köra utan dåligt samvete...
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

dstr skrev:
Jo, för om man drar det till sin spets (vilket Polestar gör här) så vore det bäst för jordklotet om vi helt avstod bilar, el som bensin.
"Konsumtionsskam" dyker upp som nästa begrepp. Därför borde dom suttit ner i den båten.
Väl talat. "Konsumera mera" är inprogrammerat i vår kultur och ekonomiska system. Många vill inte prata om eller behöva fundera över detta. Det är nog den punkten som tar emot mest för mig kring tankar om framtida bil. Just Polestar 2 väcker ett visst ha-begär hos mig, men ska jag tänka rationellt så är den onödigt mycket av allt möjligt för mig.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

HelectriC skrev:
Leo skrev:
haha, det tror jag stöter på patrull. Men hela Polestar som företag är nog inte heller så populärt på Volvo, bara det att en designer leder flocken och inte en tekniker som brukar vara kutym på Volvo, lär ju göra en och annan upprörd :D Jag kan tänka mig att det är många situationer där Polestar kontaktar Volvo för ett eller annat de behöver och Volvofolket skakar på huvudet och säger "men det är inte så vi brukar göra!"
Äh. Polestar-bilarna utvecklas av Volvo.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Fredrik j skrev:
HelectriC skrev:
Leo skrev:
Både ja och nej. PS har egna ingenjörer och plockar teknik från Volvo. Jag tror PS som företag jobbar annorlunda än Volvo, just därför de har lyft ut och gjort en egen enhet av de för att undvika att jobba i gamla invanda spår. Men självklart finns det många gemensamma punkter, inget tvivel om det.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

HelectriC skrev:
Fredrik j skrev:
HelectriC skrev:
Leo skrev:
Både ja och nej. PS har egna ingenjörer och plockar teknik från Volvo. Jag tror PS som företag jobbar annorlunda än Volvo, just därför de har lyft ut och gjort en egen enhet av de för att undvika att jobba i gamla invanda spår. Men självklart finns det många gemensamma punkter, inget tvivel om det.
Marknadsföring...
Användarvisningsbild
cosmos
Teslaägare

Inlägg av cosmos »

Verkar som inte förmånsvärdet längre är 3700 kr på PS2. På skatteverkets beräkning står det nu 4200 kr.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
BEV[e-Rage]

Inlägg av BEV[e-Rage] »

cosmos skrev:
Verkar som inte förmånsvärdet längre är 3700 kr på PS2. På skatteverkets beräkning står det nu 4200 kr.
Ja det var värst, höjt från 3753 till 4285:-/mån.
Dvs, nu precis samma som Model 3 LR AWD (2020).
Skriv svar