Bra bylund! (med kamelnotation, TeslaSpotter? eller som ett ord Teslaspotter, eller i fräsig H4xx0r-stil: T3slaSp0tt3r?)...bylund skrev:Tesla Spotter
Fler förslag!!! Vi vill ju ha lite att välja på!
Moderator: Redaktion
Bra bylund! (med kamelnotation, TeslaSpotter? eller som ett ord Teslaspotter, eller i fräsig H4xx0r-stil: T3slaSp0tt3r?)...bylund skrev:Tesla Spotter
Språkpolisen i mig ogillar versaler mitt i ord, och på engelska är ju Tesla Spotter två ord. Men marknadsföringsmänniskor gillar ju sånt, och de kanske har rätt.Herr X skrev:Bra bylund! (med kamelnotation, TeslaSpotter? eller som ett ord Teslaspotter, eller i fräsig H4xx0r-stil: T3slaSp0tt3r?)...bylund skrev:Tesla Spotter
Fler förslag!!! Vi vill ju ha lite att välja på!
Bra och beskrivandeNemesis skrev:TeslaStalk
Jag känner mig sugen på att hjälpa till, men känns som ni jobbar tre nivåer över min kapacitet inom området. Dock, om du inte hittar någon lämplig kandidat så kan du alltid PM:a mig som sista utvägHerr X skrev:Kan förresten teasa med att första designskisserna från ted är väldigt läckra. Detta kommer bli en snygg app!
Om någon HTML/CSS-kunnig person har lust att hoppa på projektet så blir jag mer än överlycklig! Jag får designen av ted som PSD-grafik, men den behöver brytas ned till CSS/HTML. Jag gör all kodning och databas - om jag också måste göra CSS/HTML så tar projektet oändligt mycket längre tid, då detta är min akilleshäl.
Nejdå, det är nog lugnt. Mitt problem är att jag inte hållit på särskilt mycket med CSS och därför inte är så snabb på det. Att koda JS och PHP är smör-och-bröd-programmering för mig - det går snabbt eftersom jag vet vad jag sysslar med. Har bara suttit några kvällar efter att barnen har lagt sig och kommit väldigt långt redan.Nemesis skrev:Jag känner mig sugen på att hjälpa till, men känns som ni jobbar tre nivåer över min kapacitet inom området. Dock, om du inte hittar någon lämplig kandidat så kan du alltid PM:a mig som sista utvägHar både begränsade erfarenhet och tid för detta så du vet vad du i så fall ger dig in på. Känns som din definition av "oändligt mycket längre tid" är ganska tight ändå i kalendertid
TeslaCrawler?danni skrev:Eftersom man kan detektera forumrävar med den skulle jag vilja föreslå "Rävjakten"... Men det kanske ska vara något internationellt gångbart och inte bara för oss svenska forumrävar?
Jag låg förresten i karavan med en mäkta snygg svart 85D imorse - hade varit kul att ha den här appen då.
...som på app-språk blir TeslaSTLKRTeslaStalker
Låter bra! Som kuriosa kan jag nämna att jag blev plockad av civilpolis en gång i tiden, och den utrustning de använde mot mig hette tydligen "Stalker Dual" (dom plockade även en annan bil samtidigt, kanske för att de hade en Dual?).Herr X skrev:Kanske TeslaStalker?
Tveksamt om det i sig hjälper att visa att autopiloten är på. Hjälper som sagt inte i ansvarsfrågor.Surfaren skrev:Hoppas folk aktiverar autopiloten innan dom börjar pilla med telefonen.
Har inte utvecklat någon app men har gjort en del responsiva siter på senaste tiden utifrån PSD-skisser, så kan jag hjälpa till.Herr X skrev:Om någon HTML/CSS-kunnig person har lust att hoppa på projektet så blir jag mer än överlycklig! Jag får designen av ted som PSD-grafik, men den behöver brytas ned till CSS/HTML. Jag gör all kodning och databas - om jag också måste göra CSS/HTML så tar projektet oändligt mycket längre tid, då detta är min akilleshäl.
Just NU har jag tid, men "än på länge" vad betyder det i tid. När är det startdags?Herr X skrev:CSS däremot måste jag sitta och mecka en massa med eftersom jag inte är van. Så för en person som har koll på CSS så är det här verkligen en nobrainer. Det som tar tid i detta projektet är att designen ska innehålla en del CSS-animation och skala till olika upplösningar/enheter. Hur som helst så är designen inte färdig ännu, så det är inte aktuellt att börja knacka HTML/CSS än på länge.
Jag tror nog att det ska kunna gå och argumentera för sin sak om man blir stoppad av en polis mitt i ett svettigt formulerande av ett dräpande argument på TCS forum.Nemesis skrev:Tveksamt om det i sig hjälper att visa att autopiloten är på. Hjälper som sagt inte i ansvarsfrågor.
Dock finns det ju utrymme i lagstiftningen att det är ok att använda mobiler så länge det inte inverkar på körningen. Har dock svårt att se den argumentationen när du sitter och instagrammar att polisen kör bredvid dig på motorvägen
Grymt! Detta är helt vanlig responsiv CSS - tänk dig att det är en mobil webbsida som ligger lagrad lokalt och wrappad som en app. För användaren kommer det se ut och fungera precis som vilken app som helst, men det är egentligen en vanlig webbsida.thompap skrev:Har inte utvecklat någon app men har gjort en del responsiva siter på senaste tiden utifrån PSD-skisser, så kan jag hjälpa till.
Jag vet faktiskt inte - det är inte upp till mig, utan ted som gör designen. När han är färdig, behöver CSS/HTML-jobbet göras, och slutligen kopplar jag ihop allt med min kod, wrappar till Android och iOS och skickar ut på betatest till de forumrävar som vill vara med och betatesta.thompap skrev:Just NU har jag tid, men "än på länge" vad betyder det i tid. När är det startdags?
Det käcka med svensk lag är att bevisbördan inte ligger på mig, utan det är polisen som i så fall måste bevisa att autopiloten inte var inkopplad*.Nemesis skrev:Men hur visar du på att autopiloten var inkopplad och dess funktionalitet i stundens hetta?
De måste inte bevisa att autopiloten var inkopplad eller inte, utan om ditt TeslaStalkande inverkade menligt på framförandet av fordonet. Då är frågan om man måste vingla för att det ska vara fallet, eller om det räcker att man ökar risken för olycka, vilket man kan argumentera för att underlåta att övervaka autopiloten innebär. Jag tror inte det räcker att läsa lagtexten för att avgöra det, utan det ska nog till förarbeten också, och jag skulle inte förvånas om ett sådan fall skulle få prövningstillstånd i högsta domstolen om det överklagades dit.Herr X skrev:Det käcka med svensk lag är att bevisbördan inte ligger på mig, utan det är polisen som i så fall måste bevisa att autopiloten inte var inkopplad*.Nemesis skrev:Men hur visar du på att autopiloten var inkopplad och dess funktionalitet i stundens hetta?
*Brasklapp - det är omvänd bevisbörda när det gäller ekonomisk brottslighet, men det handlar det ju inte om i det här fallet, om man inte använder autopiloten när man flyr från ett bankrån
Hmm. Jo, känner igen det från min syster som läser juridik. Så de facto får jag göra vad jag vill med autopiloten inkopplad så länge jag är beredd att ta ansvaret för att jag körde i närmaste passat? Borde inte de reparationskostnaderna vara avdragsgilla?Herr X skrev:Det käcka med svensk lag är att bevisbördan inte ligger på mig, utan det är polisen som i så fall måste bevisa att autopiloten inte var inkopplad*.Nemesis skrev:Men hur visar du på att autopiloten var inkopplad och dess funktionalitet i stundens hetta?
*Brasklapp - det är omvänd bevisbörda när det gäller ekonomisk brottslighet, men det handlar det ju inte om i det här fallet, om man inte använder autopiloten när man flyr från ett bankrån
whosLA (Som i who's Tesla?)Herr X skrev:Behöver mååånga förslag till app-namn
Tack.. Blev dock så förtjust i namnet TeslaStalker att jag tycker vi kör på det?TiborBlomhall skrev:whosLA (Som i who's Tesla?)