Någon som har tips på bra biltvätt i Norrköping? Vet att OKQ8 har en handtvätt. Är det någon som vågat prova borstlösa maskintvätten i Ingelsta?
Tidigare varnade Model S användarmanualen för högtryckstvätt men det verkar inte finns kvar.
Tips på bra biltvätt i Norrköping?
Moderator: Redaktion
Re: Tips på bra biltvätt i Norrköping?
Jag har använt den borstlösa på Ingelsta några ggr. Helt OK. Testade också borstlös tvätt på Shell på Ståthögaleden, men den var värdelös.Curik skrev:Någon som har tips på bra biltvätt i Norrköping? Vet att OKQ8 har en handtvätt. Är det någon som vågat prova borstlösa maskintvätten i Ingelsta?
Tidigare varnade Model S användarmanualen för högtryckstvätt men det verkar inte finns kvar.
Jag skulle nog inte köra in min bil i en högtryckstvätt. Jag hämtade min Model S i går och det var imma i ett lyktglas och ett kamerahus på en sidostolpe. Förmodligen för att Tesla tvättat bilen i högtryckstvätt innan leverans. Jämfört med min Audi, så är detta klart sämre. Sedan har MS en del fördelar åxå...Curik skrev:Någon som har tips på bra biltvätt i Norrköping? Vet att OKQ8 har en handtvätt. Är det någon som vågat prova borstlösa maskintvätten i Ingelsta?

Tesla Model S LR 2020
Audi S5 2014
Audi S5 2014
Toppen, tack Jerker! Tänkte eventuellt köra borstlösa som komplement dom där dagarna när man egentligen inte orkar upp ur sängen..Jerker skrev:Jag har använt den borstlösa på Ingelsta några ggr. Helt OK. Testade också borstlös tvätt på Shell på Ståthögaleden, men den var värdelös.

Sett några Teslor åka igenom "iWash" tvättarna (också Ingelsta) men det skulle jag aldrig våga. (Dels p.g.a. släden som drar bilen, men även deras mattor/borstar/whatever som dom slungar över bilen)
Va! Läskigt med din kamera! Den kommer ju aldrig heller bli särskilt varm, så det hade jag nog påtalat och försökt få någon att kolla på?hakros skrev:Jag skulle nog inte köra in min bil i en högtryckstvätt. Jag hämtade min Model S i går och det var imma i ett lyktglas och ett kamerahus på en sidostolpe. Förmodligen för att Tesla tvättat bilen i högtryckstvätt innan leverans. Jämfört med min Audi, så är detta klart sämre. Sedan har MS en del fördelar åxå...
Audi har haft problem med att avfettning mattar ut glaset på deras baklyktor som sedan spricker, men det där lät ju nästan värre..
Imman i kameran försvann under dagen.
Tesla Model S LR 2020
Audi S5 2014
Audi S5 2014