Tips på bra biltvätt i Norrköping?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Tips på bra biltvätt i Norrköping?

Inlägg av Curik »

Någon som har tips på bra biltvätt i Norrköping? Vet att OKQ8 har en handtvätt. Är det någon som vågat prova borstlösa maskintvätten i Ingelsta?

Tidigare varnade Model S användarmanualen för högtryckstvätt men det verkar inte finns kvar.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: Tips på bra biltvätt i Norrköping?

Inlägg av Jerker »

Curik skrev:
Någon som har tips på bra biltvätt i Norrköping? Vet att OKQ8 har en handtvätt. Är det någon som vågat prova borstlösa maskintvätten i Ingelsta?

Tidigare varnade Model S användarmanualen för högtryckstvätt men det verkar inte finns kvar.
Jag har använt den borstlösa på Ingelsta några ggr. Helt OK. Testade också borstlös tvätt på Shell på Ståthögaleden, men den var värdelös.
Användarvisningsbild
hakros
Teslaägare

Inlägg av hakros »

Curik skrev:

Jag skulle nog inte köra in min bil i en högtryckstvätt. Jag hämtade min Model S i går och det var imma i ett lyktglas och ett kamerahus på en sidostolpe. Förmodligen för att Tesla tvättat bilen i högtryckstvätt innan leverans. Jämfört med min Audi, så är detta klart sämre. Sedan har MS en del fördelar åxå... :)
Tesla Model S LR 2020
Audi S5 2014
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

Jerker skrev:
Jag har använt den borstlösa på Ingelsta några ggr. Helt OK. Testade också borstlös tvätt på Shell på Ståthögaleden, men den var värdelös.
Toppen, tack Jerker! Tänkte eventuellt köra borstlösa som komplement dom där dagarna när man egentligen inte orkar upp ur sängen.. :D

Sett några Teslor åka igenom "iWash" tvättarna (också Ingelsta) men det skulle jag aldrig våga. (Dels p.g.a. släden som drar bilen, men även deras mattor/borstar/whatever som dom slungar över bilen)
hakros skrev:
Jag skulle nog inte köra in min bil i en högtryckstvätt. Jag hämtade min Model S i går och det var imma i ett lyktglas och ett kamerahus på en sidostolpe. Förmodligen för att Tesla tvättat bilen i högtryckstvätt innan leverans. Jämfört med min Audi, så är detta klart sämre. Sedan har MS en del fördelar åxå... :)
Va! Läskigt med din kamera! Den kommer ju aldrig heller bli särskilt varm, så det hade jag nog påtalat och försökt få någon att kolla på?
Audi har haft problem med att avfettning mattar ut glaset på deras baklyktor som sedan spricker, men det där lät ju nästan värre..
Användarvisningsbild
hakros
Teslaägare

Inlägg av hakros »

Imman i kameran försvann under dagen.
Tesla Model S LR 2020
Audi S5 2014
Skriv svar