Jag har märkt att om jag har telefonen i fram fickan på jeansen så kan det missa ibland. Men har jag den i jackfickan missar det aldrig.
(IPhöne)
Mobilen som nyckel ?
Moderator: Redaktion
- MrStarhouse
- Teslaägare
Re: Mobilen som nyckel ?
som ovan skriver för android så har olika tillverkare valt olika implementationer av bluetooth.
jag misstänkte att det var problemet med min android fr huaweu. hur jag än ändrade inställningar så var det ofta upplåsningen inte funkade.
efter att ha kollat amerikanska forum om vilka androidtelefoner som folk tyckte funkade bäst med tesla model 3 så verkade googles pixeltelefoner funka bra.
som tur är använder flera andra tillverkare googles egna (android one) androidversion, så jag köpte en nokia android one-telefon.
efter det köpet så fungerar nyckeln felfritt.
jag misstänkte att det var problemet med min android fr huaweu. hur jag än ändrade inställningar så var det ofta upplåsningen inte funkade.
efter att ha kollat amerikanska forum om vilka androidtelefoner som folk tyckte funkade bäst med tesla model 3 så verkade googles pixeltelefoner funka bra.
som tur är använder flera andra tillverkare googles egna (android one) androidversion, så jag köpte en nokia android one-telefon.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
En sak med många Android-varianter är att de implementerar egna modeller för att spara på batteriet genom att "optimera" appar. Så något som kan hjälpa Tesla-appen är att låta den visa sin notifiering samt stänga av optimering under batteri-intällningar, eller var nu er tillverkare har lagt sådana saker.
Det har jag gjort och mobilen (OnePlus 7) funkar klockrent som nyckel, max ett par sekunders fördröjning enstaka gånger.
Det har jag gjort och mobilen (OnePlus 7) funkar klockrent som nyckel, max ett par sekunders fördröjning enstaka gånger.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Kan bekräfta att både min Google Pixel 2 och Pixel 3 funkar utmärkt. Appen har tillgång till de permissions den bett om och jag har på notifications, men dolt "Phone Key Status" då jag tyckte den var jobbig.tobiaslej skrev:som ovan skriver för android så har olika tillverkare valt olika implementationer av bluetooth.
M3 LR AWD 2020