Var ser du att han fortfarande frågar om Tesla ?
"Aha okej men då vet jag. Kommer nog inte bli så ofta man ladda borta hoppas jag. Finns det några fler nackdelar med e-tron än räckvidden? Om man nu räkna räckvidden som nackdel"
"Han ville fortsatt ha input om nackdelar med e-tron och då rimligtvis i relation till Tesla eftersom det var hans alternativ."
Läs det jag skrev igen och lite noggrannare.
Nu är vi 3 stycken som sitter här och läser så noggrant vi bara kan och ändå inte fattar . Det enda vi fattar är vad du tror att TS vill .
Allt handlar om personliga preferenser. Jag exempelvis tycker E-tron är gubbig, konservativ och en riktigt tråkig bil efter att ha spenderat ganska många timmar bakom ratten. Skulle aldrig komma på tanken att köpa en E-tron före en Tesla, men det är jag. Dock förstår samtidigt att den kan vara intressant för vissa köpare.
Det är som PC vs. Mac. Antingen gillar man det ena eller andra och inget är rätt eller fel. Eller som att fråga på internet vilken färg som är "snyggast". Alla som har en röd bil kommer att skriva att det är snyggast och de som har svart kommer säga att det är snyggast. Osv...
Senast redigerad av hooked, redigerad totalt 1 gånger.
Var ser du att han fortfarande frågar om Tesla ?
"Aha okej men då vet jag. Kommer nog inte bli så ofta man ladda borta hoppas jag. Finns det några fler nackdelar med e-tron än räckvidden? Om man nu räkna räckvidden som nackdel"
"Han ville fortsatt ha input om nackdelar med e-tron och då rimligtvis i relation till Tesla eftersom det var hans alternativ."
Läs det jag skrev igen och lite noggrannare.
Nu är vi 3 stycken som sitter här och läser så noggrant vi bara kan och ändå inte fattar . Det enda vi fattar är vad du tror att TS vill .
Inte bara tror, det var som sagt det han skrev i urpsrungsinlägget. Det är din alldeles egna tolkning att han plötsligt tappat intresset för Tesla.
Återigen, vill man veta nackdelar om en bil så är ju dessa nackdelar relativt något annat, i detta fall Tesla.
Säger man tex att E-Tron har dålig räckvidd så är det ju i relation till Teslan han har som alternativ. Är jämförelsen med en Nv200 så är räckvidden istället en fördel för e-Tron.
Var ser du att han fortfarande frågar om Tesla ?
"Aha okej men då vet jag. Kommer nog inte bli så ofta man ladda borta hoppas jag. Finns det några fler nackdelar med e-tron än räckvidden? Om man nu räkna räckvidden som nackdel"
"Han ville fortsatt ha input om nackdelar med e-tron och då rimligtvis i relation till Tesla eftersom det var hans alternativ."
Läs det jag skrev igen och lite noggrannare.
Nu är vi 3 stycken som sitter här och läser så noggrant vi bara kan och ändå inte fattar . Det enda vi fattar är vad du tror att TS vill .
Inte bara tror, det var som sagt det han skrev i urpsrungsinlägget. Det är din alldeles egna tolkning att han plötsligt tappat intresset för Tesla.
Återigen, vill man veta nackdelar om en bil så är ju dessa nackdelar relativt något annat, i detta fall Tesla.
Säger man tex att E-Tron har dålig räckvidd så är det ju i relation till Teslan han har som alternativ. Är jämförelsen med en Nv200 så är räckvidden istället en fördel för e-Tron.
Några nackdelar med Model 3 för mig.
1 Panorama tak
2 Bakluckan
3 Sidorutor
4 Lågt baksätet
Vilken bil relaterar jag till ?
Var ser du att han fortfarande frågar om Tesla ?
"Aha okej men då vet jag. Kommer nog inte bli så ofta man ladda borta hoppas jag. Finns det några fler nackdelar med e-tron än räckvidden? Om man nu räkna räckvidden som nackdel"
"Han ville fortsatt ha input om nackdelar med e-tron och då rimligtvis i relation till Tesla eftersom det var hans alternativ."
Läs det jag skrev igen och lite noggrannare.
Nu är vi 3 stycken som sitter här och läser så noggrant vi bara kan och ändå inte fattar . Det enda vi fattar är vad du tror att TS vill .
Inte bara tror, det var som sagt det han skrev i urpsrungsinlägget. Det är din alldeles egna tolkning att han plötsligt tappat intresset för Tesla.
Återigen, vill man veta nackdelar om en bil så är ju dessa nackdelar relativt något annat, i detta fall Tesla.
Säger man tex att E-Tron har dålig räckvidd så är det ju i relation till Teslan han har som alternativ. Är jämförelsen med en Nv200 så är räckvidden istället en fördel för e-Tron.
Några nackdelar med Model 3 för mig.
1 Panorama tak
2 Bakluckan
3 Sidorutor
4 Lågt baksätet
Vilken bil relaterar jag till ?
Ingen aning eftersom du inte skriver det. TS däremot var tydlig med att han ville ha jämförelsen mot Tesla.
Efter tre veckor med min Model S P90D är det självklart riktigt många fördelar som folk har skrivit. Personligen ville jag dock ha önskat att Tesla hade fokuserad mer på byggkvalitet än på spel och pruttkuddar.
Jag tycker dock att jämfört med min tidigare bil, BMW 5 serie, att navigationen faktisk inte är lika bra, real time traffic är sådär - man ser inte vart t.ex vägarbeten är och om kö är olycka/vägarbete etc. Dock är det suveränt att den planerar resor med vart man ska ladda.
Sen glömmer folk väl också strypningen av laddhastigheterna.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Artikeln är tänkt lite som motvikt till den alltför vanliga uppfattningen om att Tesla har skitgrejer medan tyska bilar är gedigna som pansarvagnar.
Tycker man mycket oftare ser enögda bilar nu än för 10-15 år sen.
Väldigt många tillverkare bygger numera inte bara extremt dyra lampor, de verkar dessutom gå sönder minst lika ofta som gamla halogen. Trots att LED ska hålla mycket bättre...
Ser biltillverkarna det som en intäktskälla? Förr kunde man köpa en lampa på macken för en femtilapp, nu får man byta hela insatsen för 5-10-15k på märkesverkstaden...
Allt handlar om personliga preferenser. Jag exempelvis tycker E-tron är gubbig, konservativ och en riktigt tråkig bil efter att ha spenderat ganska många timmar bakom ratten. Skulle aldrig komma på tanken att köpa en E-tron före en Tesla, men det är jag. Dock förstår samtidigt att den kan vara intressant för vissa köpare.
Det är som PC vs. Mac. Antingen gillar man det ena eller andra och inget är rätt eller fel. Eller som att fråga på internet vilken färg som är "snyggast". Alla som har en röd bil kommer att skriva att det är snyggast och de som har svart kommer säga att det är snyggast. Osv...
Jag är gubbig, konservativ och tråkig, så e-tron borde vara en bil för mig. Jag har provkört den (matis) och tyckte den var väldigt trevlig och sen har den en bra dragvikt också! Synd bara att den är så dyr!
Mest nyfiken på både nackdelar och fördelar på båda bilarna med allt som servis och allt och alla olika problem. Och hur stora är bagaret på en modell s? Just nu är vi 3 i familjen 2 barn och en vuxen
Bagaget i en Model S är gigantiskt. Det ser inte ut så från utsidan, men det är faktiskt mycket större än i en V90 till exempel. Problemet är möjligen utformningen, dvs den sluttande bakluckan. För vanligt bagage är det inga bekymmer överhuvudtaget skulle jag vilja påstå, men för våra hundar var det lite lågt att sitta där bak. I den punkten är e-tron bättre lämpad för våra ändamål, trots att bagaget möjligen (på pappret?) är mindre än i Model S. Glöm inte att e-tron totalt sett är mindre. Både kortare och smalare än Model S. Men Model S har ingen möjlighet för dragkrok och det är ett stort minus för min del.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag hade en död spindel i bakljuset på min Tesla. Enligt serviceteknikern ett inte helt ovanligt fenomen. Man undrar ju lite var nånstans alla dessa spindlar kommer ifrån i så fall.
Apropå fukt så byttes båda bakljus på min första Model S, och båda strålkastarna på min andra Model S. Båda gångerna på grund av akvarium bakom glaset. Det behövdes ingen tvätt för det, lite lätt regn var tillräckligt. Däremot så blev min andra Model S komplett våt på insidan efter att jag hade tvättat den i en självtvätt. Efter kommentaren från Service Center att jag absolut inte fick gå närmare än max en meter med vattenslangen, annars är det helt normalt att det kommer in vatten i bilen, fick jag nog och beställde Audin. Den har hittills inte visat några som helst tecken på läckage.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag hade en död spindel i bakljuset på min Tesla. Enligt serviceteknikern ett inte helt ovanligt fenomen. Man undrar ju lite var nånstans alla dessa spindlar kommer ifrån i så fall.
Apropå fukt så byttes båda bakljus på min första Model S, och båda strålkastarna på min andra Model S. Båda gångerna på grund av akvarium bakom glaset. Det behövdes ingen tvätt för det, lite lätt regn var tillräckligt. Däremot så blev min andra Model S komplett våt på insidan efter att jag hade tvättat den i en självtvätt. Efter kommentaren från Service Center att jag absolut inte fick gå närmare än max en meter med vattenslangen, annars är det helt normalt att det kommer in vatten i bilen, fick jag nog och beställde Audin. Den har hittills inte visat några som helst tecken på läckage.
Hur länge kommer du orka älta alla problem och anekdoter du hade med dina gamla Teslor? Om jag inte förstått det fel så var din senaste Tesla från 2016? Funderat på om detta kanske inte längre är relevant för den som tänker köpa en ny bil byggd 2020. Mycket har hänt på 3-4 år och dessutom verkar du haft ett måndags-ex utan dess like...
Jag hade en död spindel i bakljuset på min Tesla. Enligt serviceteknikern ett inte helt ovanligt fenomen. Man undrar ju lite var nånstans alla dessa spindlar kommer ifrån i så fall.
Fast det är väl bara en feature att få Spiderman-edition helt gratis?
Hur länge kommer du orka älta alla problem och anekdoter du hade med dina gamla Teslor? Om jag inte förstått det fel så var din senaste Tesla från 2016? Funderat på om detta kanske inte längre är relevant för den som tänker köpa en ny bil byggd 2020. Mycket har hänt på 3-4 år och dessutom verkar du haft ett måndags-ex utan dess like...
Precis lika länge som någon påstår att Tesla bygger enbart felfria bilar och att allting är superbra. För det är det inte. Inte med Tesla och inte med något annat märke.
Det kan vara som du säger. Eller inte, eftersom min andra Tesla var sämre än den första, som också strulade hela tiden, och redan då fick jag höra att kvalitén har minsann förbättrats avsevärt. Inte vad jag har märkt. Jag kanske har haft otur, eller så har andra bara tur. Jag vet inte. Det är väl varierande kvalitet från bil till bil. Och varierande servicekvalitet också. Och jag är benägen att tro att det är fortfarande så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag hade en död spindel i bakljuset på min Tesla. Enligt serviceteknikern ett inte helt ovanligt fenomen. Man undrar ju lite var nånstans alla dessa spindlar kommer ifrån i så fall.
Fast det är väl bara en feature att få Spiderman-edition helt gratis?
Troligen. Men de plockade ju bort den. Förmodligen för att jag inte hade betalat för den.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag hade en död spindel i bakljuset på min Tesla. Enligt serviceteknikern ett inte helt ovanligt fenomen. Man undrar ju lite var nånstans alla dessa spindlar kommer ifrån i så fall.
Fast det är väl bara en feature att få Spiderman-edition helt gratis?
Troligen. Men de plockade ju bort den. Förmodligen för att jag inte hade betalat för den.
Hur länge kommer du orka älta alla problem och anekdoter du hade med dina gamla Teslor? Om jag inte förstått det fel så var din senaste Tesla från 2016? Funderat på om detta kanske inte längre är relevant för den som tänker köpa en ny bil byggd 2020. Mycket har hänt på 3-4 år och dessutom verkar du haft ett måndags-ex utan dess like...
Precis lika länge som någon påstår att Tesla bygger enbart felfria bilar och att allting är superbra. För det är det inte. Inte med Tesla och inte med något annat märke.
Det kan vara som du säger. Eller inte, eftersom min andra Tesla var sämre än den första, som också strulade hela tiden, och redan då fick jag höra att kvalitén har minsann förbättrats avsevärt. Inte vad jag har märkt. Jag kanske har haft otur, eller så har andra bara tur. Jag vet inte. Det är väl varierande kvalitet från bil till bil. Och varierande servicekvalitet också. Och jag är benägen att tro att det är fortfarande så.
Finns det någon här som någonsin påstått att "Tesla bygger enbart felfria bilar och att allting är superbra"?
Det vore riktigt absurt, men jag har samtidigt väldigt svårt att tro att det har skett.