Aha, är det så. Jag har inte lika bra koll och hade lite svårt att känna glädje över att bilen pajat ännu mer.Max3 skrev:Försiktig? Alla som fått det meddelandet har fått ett nytt batteri...

Moderator: Redaktion
Aha, är det så. Jag har inte lika bra koll och hade lite svårt att känna glädje över att bilen pajat ännu mer.Max3 skrev:Försiktig? Alla som fått det meddelandet har fått ett nytt batteri...
Hur går det?BjornS skrev:Aha, är det så. Jag har inte lika bra koll och hade lite svårt att känna glädje över att bilen pajat ännu mer.Max3 skrev:Försiktig? Alla som fått det meddelandet har fått ett nytt batteri...
Korta versionen: Bilen är hos Tesla för batteribyte.Max3 skrev:Hur går det?
Ja frågade faktiskt om han kunde se hur många kWh som bilen uppskattade fanns i batteriet. Jag fick aldrig svar på den frågan utan samma gamla vanliga snack om att mitt batteri presterar normalt.Tellus skrev:Jag fattar inte varför detta ska vara så svårt att lösa. Dom måste ju kunna se batterikapacitet i kWh som man gör i scan my tesla och då se att det fattas 15-20%.
När man som amatör kan räkna ut kapaciteten med räckviddsmäten eller räkna på detta sätt
viewtopic.php?f=51&t=19684&hilit=Enkel+ ... +kapacitet
Känns som Tesla måste veta att det saknas 15-20 procent men dom kanske har någon annan gräns för när åtgärd ska göras.
Typ:
0-20% förlust = allt ser jättebra ut
21% förlust = ditt batteri måste bytas
Dom verkar inte ta hänsyn till om batteriet är "nytt" eller fem år gammalt.
Vad jag läst menar en del att batterierna blir bättre balanserade dåtaliz skrev:
(Men varför ha så hög laddnivå om du förbrukar så lite?)