Kan det vara regulatory approval från någon myndighet i USA gällande export av mjukvara?
På sätt och vis rimligt.
Men är det egentligen en regelrätt export/import?
Jag använder produkter från ett annat amerikanskt företag som nyligen släppt mjukvaruversion 9.0.2 för sina handhållna produkter och något som går under namnet El Capitan för en typ av produkter. Inga konstigheter att tanka ner och installera dessa.
Kan det vara regulatory approval från någon myndighet i USA gällande export av mjukvara?
På sätt och vis rimligt.
Men är det egentligen en regelrätt export/import?
Jag använder produkter från ett annat amerikanskt företag som nyligen släppt mjukvaruversion 9.0.2 för sina handhållna produkter och något som går under namnet El Capitan för en typ av produkter. Inga konstigheter att tanka ner och installera dessa.
Men den produkten innehåller inte "AI" för att köra fordon, vilket kan ha militärtillämpning.
Vi måste ha tillstånd när vi skickar saker till Ryssland, för mig framstår de artiklarna som ganska enkla. Att behöva ett tillstånd är ju inte samma sak som att man gör något fel eller att en produkt är speciell,bara att den skullekunna vara det.
Vi måste ha tillstånd när vi skickar saker till Ryssland, för mig framstår de artiklarna som ganska enkla. Att behöva ett tillstånd är ju inte samma sak som att man gör något fel eller att en produkt är speciell,bara att den skullekunna vara det.
Vi måste ha tillstånd när vi skickar saker till Ryssland, för mig framstår de artiklarna som ganska enkla. Att behöva ett tillstånd är ju inte samma sak som att man gör något fel eller att en produkt är speciell,bara att den skullekunna vara det.
Handlar inte det om sanktionerna som finns just nu då?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Undrar om man får nån vettig förklaring i den här tråden ikväll eller om man lika gärna kan gå och lägga sig? Hur fan är det ens möjligt att man får en vanlig medlem på ett forum att plocka bort sina inlägg och ersätta med en emoji och inte ett enda ord som förklaring?
För att fått exempelvis undertecknad till det hade kostat riktigt mycket pengar alternativt en handfull hotfulla gossar med tillhyggen. Det här känns ju helt overkligt, hur jävla hemligt kan det vara egentligen?
Undrar om man får nån vettig förklaring i den här tråden ikväll eller om man lika gärna kan gå och lägga sig? Hur fan är det ens möjligt att man får en vanlig medlem på ett forum att plocka bort sina inlägg och ersätta med en emoji och inte ett enda ord som förklaring?
För att fått exempelvis undertecknad till det hade kostat riktigt mycket pengar alternativt en handfull hotfulla gossar med tillhyggen. Det här känns ju helt overkligt, hur jävla hemligt kan det vara egentligen?
Jag fattar inte heller!
Men att gå och lägga sig funkar nog i typ en eller två veckor. Sätt väckarklockan på 1november, så blir det nog bra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27 Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Men den produkten innehåller inte "AI" för att köra fordon, vilket kan ha militärtillämpning.
Snälla så avancerat är det inte. Bosch och många andra har exakt samma teknik. Knappast så de gör något banbrytande.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det behöver inte alls vara avancerat eller banbrytande för att det ska krävas exporttillstånd från myndigheterna i USA. Det räcker med att det kan finnas ett användningsområde för USAs militär.
Det har vi fått erfara många gånger på jobbet och vi håller inte på med militära saker. Det är alltså inga problem att köpa sakerna från den amerikansk leverantören, utan problemet är att leverantören måste få tillstånd från amerikanska staten för att få exportera. Många gånger har det slutat med att vi hittat en europeisk leverantör i stället.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Nästa del i mysteriet är ju hur man fick Kalle att både sluta skriva på forumet och dessutom plocka bort videon ifrån Youtube?
Några smarta teorier på det?
Min enkla teori är att Segelflygaren är betatestare och att det blev lite fel i samband med utrullningen av autopiloten. Jag tror helt enkelt att han ombetts att ta bort allt han publicerat i ämnet, i annat fall får han inte fortsätta som betatestare. Värre "hot" behövs nog inte.
Att Kalle också tagit bort det han publicerat tror jag är för att inte förstöra Segelflygarens chanser att fortsätta vara betatestare. Kalle blev ju bjuden på en spännande upplevelse och han vill inte göra sig ovänn med Segelflygaren.
Men vad vet jag
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Nästa del i mysteriet är ju hur man fick Kalle att både sluta skriva på forumet och dessutom plocka bort videon ifrån Youtube?
Några smarta teorier på det?
Min enkla teori är att Segelflygaren är betatestare och att det blev lite fel i samband med utrullningen av autopiloten. Jag tror helt enkelt att han ombetts att ta bort allt han publicerat i ämnet, i annat fall får han inte fortsätta som betatestare. Värre "hot" behövs nog inte.
Att Kalle också tagit bort det han publicerat tror jag är för att inte förstöra Segelflygarens chanser att fortsätta vara betatestare. Kalle blev ju bjuden på en spännande upplevelse och han vill inte göra sig ovänn med Segelflygaren.
Min enkla teori är att Segelflygaren är betatestare och att det blev lite fel i samband med utrullningen av autopiloten. Jag tror helt enkelt att han ombetts att ta bort allt han publicerat i ämnet, i annat fall får han inte fortsätta som betatestare. Värre "hot" behövs nog inte.
Segelflygaren dementerade att han var betatestare redan innan han tog bort sina inlägg och skandalen var ett faktum.
Han var den förste i Europa som fick 7.0-uppdateringen, och efter några timmar när ingen annan hade fått den så började folk undra om han var betatestare och bara väntat med att uppdatera. Han dementerade då att detta skulle varit fallet.
Vi måste ha tillstånd när vi skickar saker till Ryssland, för mig framstår de artiklarna som ganska enkla. Att behöva ett tillstånd är ju inte samma sak som att man gör något fel eller att en produkt är speciell,bara att den skullekunna vara det.
Handlar inte det om sanktionerna som finns just nu då?
Det har tillkommit sådana saker också. Men tidigare handlade det, antar jag, om spridande av teknik.
Safe harbor var faktiskt skräp redan från början. Alla företag utanför EU som är seriösa har redan införlivat EU model clauses i sina kontrakt som reglerar hur man får flytta persondata utanför EU.
Nu tycker jag att du nästan tar i så du spricker - specifika klausuler är bara något som större bolag har råd/möjlighet att införliva. Min erfarenhet är att majoriteten av de amerikanska mjukvarubolagen saknar egna EU-jurister och resurser för att att göra någon genomlysning, utan läser snabbt igenom EU-specifika regler och hänvisar till Safe Harbor (om de över huvud taget bryr sig). Safe Harbor instiftades för att göra det lätt för amerikanska mjukvaruföretag att handla i Europa, men det har fungerat extremt dåligt eftersom bara två personer i hela USA jobbat med att försöka säkerställa och garantera att de amerikanska Safe-Harbor-bolagen verkligen följer EU-lagstiftning. Konsekvensen har i praktiken blivit att EU-bolag slaviskt följer EU-lagar, medan amerikanska bolag i stort sett gör vad de vill i Europa.
Håller dock med om att Safe Harbor var skräp från början - amerikanerna har två fysiska individer på hela kontinenten som ska säkerställa att alla US-bolag verksamma i EU följer alla EU-regler. Det säger sig självt att det inte är någon höjdarlösning.
Safe harbor var faktiskt skräp redan från början. Alla företag utanför EU som är seriösa har redan införlivat EU model clauses i sina kontrakt som reglerar hur man får flytta persondata utanför EU.
Nu tycker jag att du nästan tar i så du spricker - specifika klausuler är bara något som större bolag har råd/möjlighet att införliva. Min erfarenhet är att majoriteten av de amerikanska mjukvarubolagen saknar egna EU-jurister och resurser för att att göra någon genomlysning, utan läser snabbt igenom EU-specifika regler och hänvisar till Safe Harbor (om de över huvud taget bryr sig). Safe Harbor instiftades för att göra det lätt för amerikanska mjukvaruföretag att handla i Europa, men det har fungerat extremt dåligt eftersom bara två personer i hela USA jobbat med att försöka säkerställa och garantera att de amerikanska Safe-Harbor-bolagen verkligen följer EU-lagstiftning. Konsekvensen har i praktiken blivit att EU-bolag slaviskt följer EU-lagar, medan amerikanska bolag i stort sett gör vad de vill i Europa.
Håller dock med om att Safe Harbor var skräp från början - amerikanerna har två fysiska individer på hela kontinenten som ska säkerställa att alla US-bolag verksamma i EU följer alla EU-regler. Det säger sig självt att det inte är någon höjdarlösning.
Nu är det väl så att du borde tänka på att Hybris har väl erfarenheter ifrån ett pytte litet mjukt bolag?
Vet men klockan är mycket.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag hajar inte hur de ska hantera all data, måste bli ofantliga mängder snabt.
Från Elon
""The whole Tesla fleet acts like a network. When one car learns something they all learn it,"
"As ... more people enable autopilot, the information about how to drive is uploaded to the network. Each driver is effectively an expert trainer in how the autopilot should work."
Jag hajar inte hur de ska hantera all data, måste bli ofantliga mängder snabt.
Från Elon
""The whole Tesla fleet acts like a network. When one car learns something they all learn it,"
"As ... more people enable autopilot, the information about how to drive is uploaded to the network. Each driver is effectively an expert trainer in how the autopilot should work."
Det finns bra teknik för det idag och Teslas volymer är än så länge ingenting i jämförelse med tex Facebook och Google...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine