Auto pre-conditioning
Moderator: Redaktion
Auto pre-conditioning
i væntan på AP och før att slippa trycka uppdatera hela tiden i den tråden, så tænkte jag ta upp en annan fråga.
Ær det någon som ær nøjd med pre-conditioning? den funkar inte alls hos mig i stort sett, ganska værdeløs. T.ex. imorse nær jag går in och kollar appen en stund innan jag ska åka, så ser jag att på Climatefliken står det med stora bokstæver "Pre-conditioning active". Jaha, tænker jag, då sætter den væl igång så att bilen ær varm tills jag ska åka eftersom jag åker ca samma tid som tidigare i veckan. Nej, nær jag kommer ut har inget hænt. Nær ær tanken att den ska fungera? hur exkat på samma minut måste man åka før att funktionen faktiskt ska vara praktisk. Jag kan inte se nån nytta alls med detta. Vanlig schemalagd førværmning hade ju varit mycket enklare, varfør konstra till det?
Ær det någon som ær nøjd med pre-conditioning? den funkar inte alls hos mig i stort sett, ganska værdeløs. T.ex. imorse nær jag går in och kollar appen en stund innan jag ska åka, så ser jag att på Climatefliken står det med stora bokstæver "Pre-conditioning active". Jaha, tænker jag, då sætter den væl igång så att bilen ær varm tills jag ska åka eftersom jag åker ca samma tid som tidigare i veckan. Nej, nær jag kommer ut har inget hænt. Nær ær tanken att den ska fungera? hur exkat på samma minut måste man åka før att funktionen faktiskt ska vara praktisk. Jag kan inte se nån nytta alls med detta. Vanlig schemalagd førværmning hade ju varit mycket enklare, varfør konstra till det?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Auto pre-conditioning
Jag har inte fått den att funka. Däremot har jag sett att den står och värmer någon gång mitt i natten utan rimligt anledning. Att kunna sätta en starttid för klimatanläggningen torde vara jättelätt. Att få sätta en tid då bilen ska vara klar torde inte vara jättesvårt.
Hellre fungerande stupid precondition än ickefungerande smart precondition.
Hellre fungerande stupid precondition än ickefungerande smart precondition.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Auto pre-conditioning
med tanke på hur ofta den værmer på tidpunkter då man faktiskt inte ska køra och att den i stort sett aldrig funkar nær den ska, så kanske det ær smartare att avaktivera funktionen? Då sparar man den energin.bylund skrev:Jag har inte fått den att funka. Däremot har jag sett att den står och värmer någon gång mitt i natten utan rimligt anledning. Att kunna sätta en starttid för klimatanläggningen torde vara jättelätt. Att få sätta en tid då bilen ska vara klar torde inte vara jättesvårt.
Hellre fungerande stupid precondition än ickefungerande smart precondition.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Auto pre-conditioning
Nä precond fungerar urkass!
Inte ens den manuella funkar bra.
OM man kan komma i kontakt med bilen vill säga. Alla har ju inte en bil som har kontakt där den står över natten.
Bilen blir knappt varmt på 30 min förvärmning. Har provat köra via visible tesla också och det funkar bättre men inte bra och rätt som det är man utloggad från datorn så funkar det inte längre.
Underligt att inte en så högteknologisk bil som tesla ens kan få detta att fungera!
Där kan jag bara säga att min BMW i3 sköter sitt jobb med bravur, speciellt om man jämför med en Tesla så är det anmärkningsvärt tycker jag. I i3:an har jag också en knapp jag kan trycka på för att få parkeringsvärmare/kylning i 30 min ex vid parkering för att handla och hundar och barn i bilen. Vet att någon här efterfrågade just den funktionen.
Hoppas verkligen att v7 har smart prekond som fungerar och själv räknar ut när den skall börja värma för att den skall vara klar till utsatt tid.


Bilen blir knappt varmt på 30 min förvärmning. Har provat köra via visible tesla också och det funkar bättre men inte bra och rätt som det är man utloggad från datorn så funkar det inte längre.
Underligt att inte en så högteknologisk bil som tesla ens kan få detta att fungera!
Där kan jag bara säga att min BMW i3 sköter sitt jobb med bravur, speciellt om man jämför med en Tesla så är det anmärkningsvärt tycker jag. I i3:an har jag också en knapp jag kan trycka på för att få parkeringsvärmare/kylning i 30 min ex vid parkering för att handla och hundar och barn i bilen. Vet att någon här efterfrågade just den funktionen.
Hoppas verkligen att v7 har smart prekond som fungerar och själv räknar ut när den skall börja värma för att den skall vara klar till utsatt tid.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Re: Auto pre-conditioning
Jag tycker det funkar OK när man kör en manuellt.
Brukar sätta den på ganska hög temp en stund innan jag ska köra.
Eller så schedulerar jag med visible tesla.
Brukar funka bra.
Brukar sätta den på ganska hög temp en stund innan jag ska köra.
Eller så schedulerar jag med visible tesla.
Brukar funka bra.
Re: Auto pre-conditioning
jag brukar slå på den vid kaffet på morgonen. Bilen har alltid rätt temperatur när jag åker 30-40 min senare. Jag står iofs i kallgarage men fungerade bra förra vintern när jag stod ute också.
/M
/M
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- kanylbullen
- Teslaägare
- Inlägg: 764
- Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
- Ort: Skokloster
Re: Auto pre-conditioning
Jag kör VisibleTesla i en server i microsoft Azure. Det kostar ungefär 150 kr i månaden.jonas skrev:Nä precond fungerar urkass!Inte ens den manuella funkar bra.
OM man kan komma i kontakt med bilen vill säga. Alla har ju inte en bil som har kontakt där den står över natten.
Bilen blir knappt varmt på 30 min förvärmning. Har provat köra via visible tesla också och det funkar bättre men inte bra och rätt som det är man utloggad från datorn så funkar det inte längre.
Underligt att inte en så högteknologisk bil som tesla ens kan få detta att fungera!
Där kan jag bara säga att min BMW i3 sköter sitt jobb med bravur, speciellt om man jämför med en Tesla så är det anmärkningsvärt tycker jag. I i3:an har jag också en knapp jag kan trycka på för att få parkeringsvärmare/kylning i 30 min ex vid parkering för att handla och hundar och barn i bilen. Vet att någon här efterfrågade just den funktionen.
Hoppas verkligen att v7 har smart prekond som fungerar och själv räknar ut när den skall börja värma för att den skall vara klar till utsatt tid.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Re: Auto pre-conditioning
Hur funkar egentligen visningen för total förbrukning sedan förra laddning? Den ström som används av förvärmning, tas den med i beräkningen när man sen börjar köra, dvs. får man högre genomsnittsförbrukning om man har förvärmt med batteriet? Det borde man antagligen, annars blir ju visningen helt fel om man sitter och beräknar hur mycket ström som har gått åt om den bara skriver ut det som gått till faktisk körning.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Auto pre-conditioning
Energin som förbrukas när bilen inte är igång räknas inte med.HelectriC skrev:Hur funkar egentligen visningen för total förbrukning sedan förra laddning? Den ström som används av förvärmning, tas den med i beräkningen när man sen börjar köra, dvs. får man högre genomsnittsförbrukning om man har förvärmt med batteriet? Det borde man antagligen, annars blir ju visningen helt fel om man sitter och beräknar hur mycket ström som har gått åt om den bara skriver ut det som gått till faktisk körning.
Påverkar alltså inte medelförbrukningen.
Om du däremot lämnar bilen igång i neutral, så räknar den med denna energi.
Funkar däremot inte vid laddning.
Re: Auto pre-conditioning
Det betyder ju då att man inte kan räkna ut hur långt man kan köra till tomt batteri eftersom man inte vet hur mkt som har gått åt? Indikationen typical och sånt funkar ju generellt inte heller.Martinen skrev:Energin som förbrukas när bilen inte är igång räknas inte med.HelectriC skrev:Hur funkar egentligen visningen för total förbrukning sedan förra laddning? Den ström som används av förvärmning, tas den med i beräkningen när man sen börjar köra, dvs. får man högre genomsnittsförbrukning om man har förvärmt med batteriet? Det borde man antagligen, annars blir ju visningen helt fel om man sitter och beräknar hur mycket ström som har gått åt om den bara skriver ut det som gått till faktisk körning.
Påverkar alltså inte medelförbrukningen.
Om du däremot lämnar bilen igång i neutral, så räknar den med denna energi.
Funkar däremot inte vid laddning.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Auto pre-conditioning
Här ungefär samma tid på mig och det inte att fungera innan jag insåg att om man slår på HI då blir den betydligt snabbare på att värma upp bilen. Börjat man under 0 grader så kan 15 min på HI göra att man är framme vid 20 grader medans efter 1 timme är man bara på 15 grader om man ställt målet på typ 21 grader. Det tycker jag är riktigt dåligt av Tesla, prova bilen mer utanför Kalifornien!!!hybris skrev:jag brukar slå på den vid kaffet på morgonen. Bilen har alltid rätt temperatur när jag åker 30-40 min senare. Jag står iofs i kallgarage men fungerade bra förra vintern när jag stod ute också.
/M
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Auto pre-conditioning
Det är ju helt kass? 15 minuter utan fullvärme är ju totalt värdelöst, måste bara vara något fel. Alla bilar jag haft har levererat full värme inom den tiden till och med den gamla 140 jag hade som 18 åring.Pontus skrev:Här ungefär samma tid på mig och det inte att fungera innan jag insåg att om man slår på HI då blir den betydligt snabbare på att värma upp bilen. Börjat man under 0 grader så kan 15 min på HI göra att man är framme vid 20 grader medans efter 1 timme är man bara på 15 grader om man ställt målet på typ 21 grader. Det tycker jag är riktigt dåligt av Tesla, prova bilen mer utanför Kalifornien!!!hybris skrev:jag brukar slå på den vid kaffet på morgonen. Bilen har alltid rätt temperatur när jag åker 30-40 min senare. Jag står iofs i kallgarage men fungerade bra förra vintern när jag stod ute också.
/M
Re: Auto pre-conditioning
Låter nästan som du har något fel!
Jag använder appen Remote S och slår på värmen. Den slår på high. Inga som helst problem men bilen står som sagt inte ute i minusgrader.
Sedan brukar jag slå på värmen i stolen och ratten nör jag åker. Värmen i ratten borde uppdateras med fler lägen då handsvetten inträder inom 5-10 min annars...
Jag använder appen Remote S och slår på värmen. Den slår på high. Inga som helst problem men bilen står som sagt inte ute i minusgrader.
Sedan brukar jag slå på värmen i stolen och ratten nör jag åker. Värmen i ratten borde uppdateras med fler lägen då handsvetten inträder inom 5-10 min annars...

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Auto pre-conditioning
Samma här. Appen funkar utmärkt. Den kör även upp varmluft mot rutan så isen ryker.
Är imponerad hur lite fläkten hörs utifrån
Är imponerad hur lite fläkten hörs utifrån
Re: Auto pre-conditioning
För någon vecka sedan så satte jag igång värmen via appen men ändrade från 21 grader som var inställt i bilen till HI eftersom jag kom på att sätta på värmen i sista stund innan jag skulle åka.
Efter ett tag tyckte jag att det var otroligt varmt i bilen och fläkten gick för fullt trots att det i bilen stod på automat och 21 grader. Först när jag tog fram mobiltelefonen och stängde av värmen via appen så kunde bilen ta över kontrollen (då hade jag 29 grader i bilen!!). Jag har hela tiden trott att när jag kör så är det dom inställningarna som gäller i automatläget och inte vad jag gjort i appen när den står parkerad.
Har jag missat något eller är det så här det ska fungera?
Efter ett tag tyckte jag att det var otroligt varmt i bilen och fläkten gick för fullt trots att det i bilen stod på automat och 21 grader. Först när jag tog fram mobiltelefonen och stängde av värmen via appen så kunde bilen ta över kontrollen (då hade jag 29 grader i bilen!!). Jag har hela tiden trott att när jag kör så är det dom inställningarna som gäller i automatläget och inte vad jag gjort i appen när den står parkerad.
Har jag missat något eller är det så här det ska fungera?
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Auto pre-conditioning
Det t låter skummt.+46 skrev:För någon vecka sedan så satte jag igång värmen via appen men ändrade från 21 grader som var inställt i bilen till HI eftersom jag kom på att sätta på värmen i sista stund innan jag skulle åka.
Efter ett tag tyckte jag att det var otroligt varmt i bilen och fläkten gick för fullt trots att det i bilen stod på automat och 21 grader. Först när jag tog fram mobiltelefonen och stängde av värmen via appen så kunde bilen ta över kontrollen (då hade jag 29 grader i bilen!!). Jag har hela tiden trott att när jag kör så är det dom inställningarna som gäller i automatläget och inte vad jag gjort i appen när den står parkerad.
Har jag missat något eller är det så här det ska fungera?
Har Jag ställt upp den i appen så ser jag inställningen även i bilen och kan skruva ner den till önskad temp när jag sätter mig i den.
Det som du beskriver har inte hänt mig.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Auto pre-conditioning
Om man håller i ratten hela tiden ja.hybris skrev:Låter nästan som du har något fel!
Jag använder appen Remote S och slår på värmen. Den slår på high. Inga som helst problem men bilen står som sagt inte ute i minusgrader.
Finns den appen till Windowslurar? Jag trodde att den bara fanns till Äppellurar.
Sedan brukar jag slå på värmen i stolen och ratten nör jag åker. Värmen i ratten borde uppdateras med fler lägen då handsvetten inträder inom 5-10 min annars...
Re: Auto pre-conditioning
Segelflygaren skrev:Om man håller i ratten hela tiden ja.hybris skrev:Låter nästan som du har något fel!
Jag använder appen Remote S och slår på värmen. Den slår på high. Inga som helst problem men bilen står som sagt inte ute i minusgrader.
Finns den appen till Windowslurar? Jag trodde att den bara fanns till Äppellurar.
Sedan brukar jag slå på värmen i stolen och ratten nör jag åker. Värmen i ratten borde uppdateras med fler lägen då handsvetten inträder inom 5-10 min annars...
Haha, har munkavlen.börjat lossna?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Auto pre-conditioning
Gör inte du det?Segelflygaren skrev:Om man håller i ratten hela tiden ja.hybris skrev:Låter nästan som du har något fel!
Jag använder appen Remote S och slår på värmen. Den slår på high. Inga som helst problem men bilen står som sagt inte ute i minusgrader.
Finns den appen till Windowslurar? Jag trodde att den bara fanns till Äppellurar.
Sedan brukar jag slå på värmen i stolen och ratten nör jag åker. Värmen i ratten borde uppdateras med fler lägen då handsvetten inträder inom 5-10 min annars...

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Auto pre-conditioning
Jo, nu för tiden...Pontus skrev:Gör inte du det?Segelflygaren skrev:Om man håller i ratten hela tiden ja.hybris skrev:Låter nästan som du har något fel!
Jag använder appen Remote S och slår på värmen. Den slår på high. Inga som helst problem men bilen står som sagt inte ute i minusgrader.
Finns den appen till Windowslurar? Jag trodde att den bara fanns till Äppellurar.
Sedan brukar jag slå på värmen i stolen och ratten nör jag åker. Värmen i ratten borde uppdateras med fler lägen då handsvetten inträder inom 5-10 min annars...
- Datordoktorn
- Teslaägare
- Inlägg: 330
- Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
- Ort: Partille
Re: Auto pre-conditioning
Eftersom segelflygaren uppenbarligen blivit belagd med munkavle på ett eller annat sätt så ska jag inte ens fråga om vad som egentligen hände.
Men däremot kanske man kan få veta hur länge det tar innan vi får höra hur det gick till i den här mystiska historien? 1 vecka? 1 månad? 1 halvår? Aldrig?
Och Kalle, lever han eller behöver vi starta en tråd om honom också?
Men däremot kanske man kan få veta hur länge det tar innan vi får höra hur det gick till i den här mystiska historien? 1 vecka? 1 månad? 1 halvår? Aldrig?
Och Kalle, lever han eller behöver vi starta en tråd om honom också?

Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Re: Auto pre-conditioning
Kalle lever, men verkar också varit tyst en stund tills nyligenDatordoktorn skrev:Eftersom segelflygaren uppenbarligen blivit belagd med munkavle på ett eller annat sätt så ska jag inte ens fråga om vad som egentligen hände.
Men däremot kanske man kan få veta hur länge det tar innan vi får höra hur det gick till i den här mystiska historien? 1 vecka? 1 månad? 1 halvår? Aldrig?
Och Kalle, lever han eller behöver vi starta en tråd om honom också?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Re: Auto pre-conditioning
Segelflygaren skrev:Om man håller i ratten hela tiden ja.hybris skrev:Värmen i ratten borde uppdateras med fler lägen då handsvetten inträder inom 5-10 min annars...


Ja just, och det måste ju vi alla göra i väntan på 7.0.

http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Re: Auto pre-conditioning
Idag när jag skulle stanna hemma längre på morgonen märker jag att min bil är uppvärmd. Detta ungefär 1h efter normal avresetid.
Kanske Tesla lagt in en default förseningskonstant?
Aldrig någonsin har den varit igång vid min normala avresetid om jag glömt förvärma.
Funktionen är verkligen värdelös !
Kanske Tesla lagt in en default förseningskonstant?
Aldrig någonsin har den varit igång vid min normala avresetid om jag glömt förvärma.
Funktionen är verkligen värdelös !
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Re: Auto pre-conditioning
Träffade killen som är ansvarig för connectivity på Tesla på MWC i Barcelona nu i veckan. Frågade varför de inte har lagt in möjligheten om att välja ett klockslag när bilen skall ha bekväm temp. Berättade att det är en väldigt uppskattad feature i Norden hos bl.a. OnCall-användare. Han skulle ha ett möte med deras UX-chef idag och lovade framföra och återkomma. Den som lever får se..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black