taliz skrev:rockard skrev:Jag ångrar den otrevliga tonen i mitt förra inlägg, men då grundorsaken till att jag skrev det kvarstår kommer här ett förhoppningsvis konstruktivt förslag till hur du skulle kunna formulera ditt nästa inlägg i denna tråd, taliz: "Jag håller inte med er, och eftersom vi inte kommer någon vart lämnar jag därför diskussionen". Då tror ingen att du "förlorat", och vi som inte intresserar oss för din mission kan få följa tråden ostört.
Då missförstår du mig. Jag håller med om att situationen inte är optimal, och det vore fantastiskt om Tesla löste det genom att tex subventionera nya batterier.
Varför jag fortsätter argumentera är för att jag är nyfiken på om någon kan få fram något som verkligen biter. Dvs något som har potential att faktiskt lösa problemet.
Att bara skriva "det här är dåligt" på ett forum är inte särskilt konstruktivt.
Jo, det är konstruktivt.
Det är så man skapar medvetande hos fler och till slut en opinion som sedan kan leda till något.
Den här tråden har varit totalt omöjlig att föra någon form av konstruktiv diskussion i för du har metodiskt pajat vartenda inlägg med dina jämförelser med laptops, att ”upp till” inte behöver betyda upp till (tips; slå upp uttrycket), dina referenser till hur andra företag lurar/missleder sina kunder, m.m.
Det handlar inte om andra företag. Det handlar om att Tesla
medvetet har dragit ned hastigheten för laddning kraftigt men
man agerar fortfarande som om det inte är ett problem. Tesla säljer fortfarande bilar på illusionen av hur snabb laddningen är och man lovar tom ännu snabbare med V3.
Glappet mellan marknadsföring och verklighet är stor. Teslaägare som har råkat ut för denna strypning känner sig/är lurade.
Kan man som drabbad enskild eller i grupp söka någon form av kompensation eller rättelse med tanke på att Tesla underlevererar jämfört med det man marknadsför? Det handlar tråden om.