Service och skriva på kontrakt vid tredjepartsutrustning?
Moderator: Redaktion
Re: Service och skriva på kontrakt vid tredjepartsutrustning
Du, jag och andra måste läsa och förstå den juridiska innebörden i det avtalet för att kunna påstå det ena eller det andra här egentligen. Handlar det om en ren friskrivning från åtaganden eller handlar det om att kunden ska vara medveten om att tredjepartsinstallationer KAN leda till att garantin upphör.
Låt någon jurist tolka avtalet så får vi veta, det finns garanterat ett jurist i den här skaran av teslaägare.
Men att lite blint på uppjagad programmerare eller finanssnubbe som läst och tolkat avtalet skulle jag inte göra. Lika lite som att lita på en jurist som torgför en egen-designad relationsdatabas.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låt någon jurist tolka avtalet så får vi veta, det finns garanterat ett jurist i den här skaran av teslaägare.
Men att lite blint på uppjagad programmerare eller finanssnubbe som läst och tolkat avtalet skulle jag inte göra. Lika lite som att lita på en jurist som torgför en egen-designad relationsdatabas.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det är helt riktigt.mjwahl skrev:Du, jag och andra måste läsa och förstå den juridiska innebörden i det avtalet för att kunna påstå det ena eller det andra här egentligen. Handlar det om en ren friskrivning från åtaganden eller handlar det om att kunden ska vara medveten om att tredjepartsinstallationer KAN leda till att garantin upphör.
Men de har uppenbarligen gjort en del av sina kunder upprörda när de lagt fram avtalet. Och det är kundernas upplevelser som formar ryktet de får som företag, oavsett om dessa kunder är jurister, programmerare, finanssnubbar eller runstensristare.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Helt sant, och finurligt formuleratmjwahl skrev:Men att lite blint på uppjagad programmerare eller finanssnubbe som läst och tolkat avtalet skulle jag inte göra. Lika lite som att lita på en jurist som torgför en egen-designad relationsdatabas.

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Kan någon som skrivit på begära att få en kopia så vi kan få hela kontraktet för några intelligenta ögon?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Ska dit snart igen då dom missade lite sist. Ska försöka få med mig en kopia då. Vill dock säga att bortsett från det där pappret så tycker jag man får ett väldigt trevligt bemötande på Infra cityhybris skrev:Kan någon som skrivit på begära att få en kopia så vi kan få hela kontraktet för några intelligenta ögon?
Vill dom inte göra service om man inte skriver på, eller gör dom det ändå?
Exakt, det är väl den springande punkten.Martinen skrev:Vill dom inte göra service om man inte skriver på, eller gör dom det ändå?
Och vägrar dom så kan det i slutändan bli rättssak -- fast inte i NL utan i AB!

Tesla har skickat ett nytt dokument där de ändrat till Svensk lag. Jag förstår fortfarande inte varför jag skall skriva på ett papper om att jag har folie på bilen? Om de skadar folien får de givetvis betala de skadorna. Greppar inte behovet av detta avtal alls och varför jag skulle skriva på det?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
När jag hämtade min bil efter att Wrapzone lagt på stenskottskyddet så sa de att jag skulle meddela det till mitt försäkringsbolag. Anledningen var att försäkringsbolaget skulle vara medvetna om att bilen hade extra påkostat lackskydd om bilen skulle behövas repareras efter en skadehändelse. Känns som denna omsorg inte är ömsesidig...
Installerat 13,2 kWp solceller
chefen før Tesla hær i Bergen kør runt i en helfolierad bil, undrar om han fick skriva på samma avtal?hybris skrev:Tesla har skickat ett nytt dokument där de ändrat till Svensk lag. Jag förstår fortfarande inte varför jag skall skriva på ett papper om att jag har folie på bilen? Om de skadar folien får de givetvis betala de skadorna. Greppar inte behovet av detta avtal alls och varför jag skulle skriva på det?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Om jag kommer ihåg rätt så har du köpt bilen på ett sätt så att KKL gäller. Hänvisa dem till KKL och låt bli att skriva på.hybris skrev:Tesla har skickat ett nytt dokument där de ändrat till Svensk lag. Jag förstår fortfarande inte varför jag skall skriva på ett papper om att jag har folie på bilen? Om de skadar folien får de givetvis betala de skadorna. Greppar inte behovet av detta avtal alls och varför jag skulle skriva på det?