Service och skriva på kontrakt vid tredjepartsutrustning?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Re: Service och skriva på kontrakt vid tredjepartsutrustning

Inlägg av mjwahl »

Du, jag och andra måste läsa och förstå den juridiska innebörden i det avtalet för att kunna påstå det ena eller det andra här egentligen. Handlar det om en ren friskrivning från åtaganden eller handlar det om att kunden ska vara medveten om att tredjepartsinstallationer KAN leda till att garantin upphör.

Låt någon jurist tolka avtalet så får vi veta, det finns garanterat ett jurist i den här skaran av teslaägare.

Men att lite blint på uppjagad programmerare eller finanssnubbe som läst och tolkat avtalet skulle jag inte göra. Lika lite som att lita på en jurist som torgför en egen-designad relationsdatabas.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

mjwahl skrev:
Du, jag och andra måste läsa och förstå den juridiska innebörden i det avtalet för att kunna påstå det ena eller det andra här egentligen. Handlar det om en ren friskrivning från åtaganden eller handlar det om att kunden ska vara medveten om att tredjepartsinstallationer KAN leda till att garantin upphör.

Låt någon jurist tolka avtalet så får vi veta, det finns garanterat ett jurist i den här skaran av teslaägare.

Men att lite blint på uppjagad programmerare eller finanssnubbe som läst och tolkat avtalet skulle jag inte göra. Lika lite som att lita på en jurist som torgför en egen-designad relationsdatabas.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är helt riktigt.

Men de har uppenbarligen gjort en del av sina kunder upprörda när de lagt fram avtalet. Och det är kundernas upplevelser som formar ryktet de får som företag, oavsett om dessa kunder är jurister, programmerare, finanssnubbar eller runstensristare.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

mjwahl skrev:
Helt sant, och finurligt formulerat :) +1
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Kan någon som skrivit på begära att få en kopia så vi kan få hela kontraktet för några intelligenta ögon?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare

Inlägg av tib »

hybris skrev:
Kan någon som skrivit på begära att få en kopia så vi kan få hela kontraktet för några intelligenta ögon?
Ska dit snart igen då dom missade lite sist. Ska försöka få med mig en kopia då. Vill dock säga att bortsett från det där pappret så tycker jag man får ett väldigt trevligt bemötande på Infra city
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Vill dom inte göra service om man inte skriver på, eller gör dom det ändå?
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Martinen skrev:
Vill dom inte göra service om man inte skriver på, eller gör dom det ändå?
Exakt, det är väl den springande punkten.

Och vägrar dom så kan det i slutändan bli rättssak -- fast inte i NL utan i AB! 8-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Tesla har skickat ett nytt dokument där de ändrat till Svensk lag. Jag förstår fortfarande inte varför jag skall skriva på ett papper om att jag har folie på bilen? Om de skadar folien får de givetvis betala de skadorna. Greppar inte behovet av detta avtal alls och varför jag skulle skriva på det?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

När jag hämtade min bil efter att Wrapzone lagt på stenskottskyddet så sa de att jag skulle meddela det till mitt försäkringsbolag. Anledningen var att försäkringsbolaget skulle vara medvetna om att bilen hade extra påkostat lackskydd om bilen skulle behövas repareras efter en skadehändelse. Känns som denna omsorg inte är ömsesidig...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

hybris skrev:
Tesla har skickat ett nytt dokument där de ändrat till Svensk lag. Jag förstår fortfarande inte varför jag skall skriva på ett papper om att jag har folie på bilen? Om de skadar folien får de givetvis betala de skadorna. Greppar inte behovet av detta avtal alls och varför jag skulle skriva på det?
chefen før Tesla hær i Bergen kør runt i en helfolierad bil, undrar om han fick skriva på samma avtal?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

hybris skrev:
Om jag kommer ihåg rätt så har du köpt bilen på ett sätt så att KKL gäller. Hänvisa dem till KKL och låt bli att skriva på.
Skriv svar