Hej,
Min bil säger idag att laddningen är klar och stannar på 94%. Någon som varit med om detta? Ska tilläggas att det var ett halvår sedan som jag laddade fullt.
Mvh
Oskar
Laddningen är klar problem?
Moderator: Redaktion
Re: Laddningen är klar problem?
94 verkar väldigt lågt. Att den stannar nån eller ett par procent ifrån är inte ovanligt.
Jag skulle lämna den ikopplad iallafall om du har tid för att se vad som händer om bilen fortsätter ladda långsamt för att kalibrera
Jag skulle lämna den ikopplad iallafall om du har tid för att se vad som händer om bilen fortsätter ladda långsamt för att kalibrera
MYP
X90d
Hur många km hade du vid 94%.
Prova att köra ner till 5-10% och sedan ladda igen.
Prova att köra ner till 5-10% och sedan ladda igen.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Jo jag ska på en längre tur idag. Ska försöka lyckas köra till 5-10%.
Har inte kollat km ställningen...
Har inte kollat km ställningen...
Vad hade du satt "gränsen" på? Märkte för ett tag sen att den är lite lurig att ställa in i bilen då 100% ser ut att hamna utanför stapeln, det är lättare från appen där man ser exakt med siffra. Med det sagt så har min stannat på 94% någon gång när gränsen stod på 95%.
M3 LR AWD 2020
- ChristerSjo
- Teslaägare
Hände mig ganska ofta i början att jag fick bara 99% när jag satte på 100%. Men 94% låter väldigt lågt om du satt den på 100%. Som tidigare har skrivit ladda ut batteriet till minst under 20% och ladda det till 100% igen. Kan behöva göras ett par gånger.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Som så många andra sagt låter det lågt med 94%. Jag hade ett fel på min bil som gjorde att den stannade på 92% alltid. Det visade sig efter en uppdatering att 92% faktiskt var 100% och att hela skalan varit förskjuten
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Kunde du köra ner till -8% då alltså?Remuz skrev:Som så många andra sagt låter det lågt med 94%. Jag hade ett fel på min bil som gjorde att den stannade på 92% alltid. Det visade sig efter en uppdatering att 92% faktiskt var 100% och att hela skalan varit förskjuten

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.