De tog väl inte så lång tid att göra?Herr X skrev:gott om tid till allt jag har lust att göra, inklusive mina tre barn.

Skämt åsido är jag inte alls avundsjuk, inte det minsta lilla

Moderator: Redaktion
De tog väl inte så lång tid att göra?Herr X skrev:gott om tid till allt jag har lust att göra, inklusive mina tre barn.
Du har anammat norsk lunchtradition åtminstoneHerr X skrev:Äsh, har riggat livet bra för mig och har gott om tid till allt jag har lust att göra, inklusive mina tre barn. Driver mitt eget bolag med huvudkontor i huset jag bor i och har dessutom au pair som gör barnen klara på morgonen och hämtar/lämnar på skola/dagis, och slipper därmed allt annat elände som ni som sitter fast i "grottekvarnen" dras med (pendlingstider, outsinlig mängd meningslösa möten, långa luncher, mer möten, ännu mer möten etc. etc.). Bara de fem timmar i veckan som du spenderar på lunch, kan jag använda till att käka en macka över datorn samtidigt som jag kodar en app eller göra något annat som gör mig lycklig. Blickar ner på er andra från toppen av Maslows behovtrappachpaulin skrev:Sjukt coolt Herr X
Blir inte mkt tid kvar för jobb och familj med både appkodande och forumhäng?
Det är bara att planera för ett annat liv och göra något åt saken då. Jag var anställd i 12 år innan jag vågade ta klivet fullt ut och driva eget. Fattar inte varför jag väntade så länge.. eller, det fattar jag visst; En kombination av rädslan för det okända och bekvämligheten med det kända.TiborBlomhall skrev:Skämt åsido är jag inte alls avundsjuk, inte det minsta lilla
Jag sitter i en lite liknande sits, med eget företag och stor kontroll över mina tider. Jag tycker dock jag har ordnat det lite bättre för mig, faktiskt. Jag har valt att ha mitt kontor på ett kontorshotell på andra sidan stan istället för hemma, vilket innebär att jag får en underbar stund i min Tesla både på morgon och på eftermiddagHerr X skrev:Äsh, har riggat livet bra för mig och har gott om tid till allt jag har lust att göra, inklusive mina tre barn. Driver mitt eget bolag med huvudkontor i huset jag bor i och har dessutom au pair som gör barnen klara på morgonen och hämtar/lämnar på skola/dagis, och slipper därmed allt annat elände som ni som sitter fast i "grottekvarnen" dras med (pendlingstider, outsinlig mängd meningslösa möten, långa luncher, mer möten, ännu mer möten etc. etc.). Bara de fem timmar i veckan som du spenderar på lunch, kan jag använda till att käka en macka över datorn samtidigt som jag kodar en app eller göra något annat som gör mig lycklig. Blickar ner på er andra från toppen av Maslows behovtrappa
Men, värst vad ni datahackers ska hålla att hacka hela tiden!HelectriC skrev:Vad är det för vykort som kommer upp om man tar bort teslafuture i webadressen? Reklam för ditt företag?
Tro det eller ej men den är faktiskt både mer komplex och informativ än mitt företags hemsida: http://www.compiled.seHerr X skrev:Men, värst vad ni datahackers ska hålla att hacka hela tiden!HelectriC skrev:Vad är det för vykort som kommer upp om man tar bort teslafuture i webadressen? Reklam för ditt företag?Det är mitt företags extremt tekniskt komplexa hemsida...
+1Herr X skrev:Men, värst vad ni datahackers ska hålla att hacka hela tiden!HelectriC skrev:Vad är det för vykort som kommer upp om man tar bort teslafuture i webadressen? Reklam för ditt företag?Det är mitt företags extremt tekniskt komplexa hemsida...
Jag bara läser bilens klocka - får också fel tidszon. Har inte grävt något vidare i det..danni skrev:Jag får fel tidszon!
Vet inte om jag vågar använda den om du inte kan garantera att tiden blir rätt.Herr X skrev:Jag bara läser bilens klocka - får också fel tidszon. Har inte grävt något vidare i det..danni skrev:Jag får fel tidszon!
Du behöver inte en kodpartner då?Herr X skrev:Äsh, har riggat livet bra för mig och har gott om tid till allt jag har lust att göra, inklusive mina tre barn. Driver mitt eget bolag med huvudkontor i huset jag bor i och har dessutom au pair som gör barnen klara på morgonen och hämtar/lämnar på skola/dagis, och slipper därmed allt annat elände som ni som sitter fast i "grottekvarnen" dras med (pendlingstider, outsinlig mängd meningslösa möten, långa luncher, mer möten, ännu mer möten etc. etc.). Bara de fem timmar i veckan som du spenderar på lunch, kan jag använda till att käka en macka över datorn samtidigt som jag kodar en app eller göra något annat som gör mig lycklig. Blickar ner på er andra från toppen av Maslows behovtrappachpaulin skrev:Sjukt coolt Herr X
Blir inte mkt tid kvar för jobb och familj med både appkodande och forumhäng?
Det behöver du inte inte vara orolig för, en mjukvaruuppdatering kommer på torsdag!Martinen skrev:Vet inte om jag vågar använda den om du inte kan garantera att tiden blir rätt.Herr X skrev:Jag bara läser bilens klocka - får också fel tidszon. Har inte grävt något vidare i det..
En timme fel blir kanske blir 200 år om jag ska långt fram i tiden. Känns lite risky. Man kanke hamnar helt fel i tiden och kör kommer hem igen.
wwHerr X skrev:Det behöver du inte inte vara orolig för, en mjukvaruuppdatering kommer på torsdag!
Herr X skrev:Det behöver du inte inte vara orolig för, en mjukvaruuppdatering kommer på torsdag!Martinen skrev:Vet inte om jag vågar använda den om du inte kan garantera att tiden blir rätt.Herr X skrev:Jag bara läser bilens klocka - får också fel tidszon. Har inte grävt något vidare i det..
En timme fel blir kanske blir 200 år om jag ska långt fram i tiden. Känns lite risky. Man kanke hamnar helt fel i tiden och kör kommer hem igen.
Herr X skrev:Men, värst vad ni datahackers ska hålla att hacka hela tiden!HelectriC skrev:Vad är det för vykort som kommer upp om man tar bort teslafuture i webadressen? Reklam för ditt företag?Det är mitt företags extremt tekniskt komplexa hemsida...