Idag blev det bara fyra mil, men det lär bli mer i sommar. Ingenting går upp mot lite bensin- och avgasdoft i kläderna efteråt

Ingen AC, servo, navigation eller ens minsta elektronisk krets att finna i denna bil. Men läderratt!

Moderator: Redaktion
Du skulle ha haft en tvåtaktare som körs på Castrol Racingolja så skulle jag ha förstått dig...themax skrev:
Idag blev det bara fyra mil, men det lär bli mer i sommar. Ingenting går upp mot lite bensin- och avgasdoft i kläderna efteråt
Jodå, har tittat. Men fullt så galen är jag inte (eller fullt så mycket pengar över). Nöjer mig med att tanka en eller två gånger per år i den här istället.Teslaspolen skrev:Har dykt upp lite häftiga elkonverteringar på Fully Charged...
Min syster har en 93 från 1958. Får låna den om jag vill ha tvåtaktsdoft. Men håller med – det luktar bättre.lator skrev:Du skulle ha haft en tvåtaktare som körs på Castrol Racingolja så skulle jag ha förstått dig...
Njut!themax skrev:Visst, kanske en utmanande fråga här på ett elbilsforum, men jag insåg att jag har kört längre med min Tesla än vad min Saab V4 från 1967 har gjort i hela sitt liv, så jag blev nyfiken på om det är fler än jag som uppskattar att plocka fram sin gamla veteranbil i sommarvärmen och ta en sväng?
Ingen AC, servo, navigation eller ens minsta elektronisk krets att finna i denna bil. Men läderratt!
Castrol A747 t.ex.lator skrev:Du skulle ha haft en tvåtaktare som körs på Castrol Racingolja så skulle jag ha förstått dig...themax skrev:
The one and only!Erxon skrev:Castrol A747 t.ex.lator skrev:Du skulle ha haft en tvåtaktare som körs på Castrol Racingolja så skulle jag ha förstått dig...themax skrev:
Ja det är pengar i det! Inser att jag låter lite otydligt i förra kommentsren. Har inget emot veteranbilar som körs en handfull gånger per år. Det är pendlarbilarna som är "problemet". Men så bor jag där Classic Car Week invasionen sker en gång per år så jag har blivit rätt mättad.themax skrev:Jodå, har tittat. Men fullt så galen är jag inte (eller fullt så mycket pengar över). Nöjer mig med att tanka en eller två gånger per år i den här istället.Teslaspolen skrev:Har dykt upp lite häftiga elkonverteringar på Fully Charged...
No harm done. Tolkar din kommentar precis som du skrev – ut å kör veteranbilar om ni har. De fåtal mil de rullar är en del av kulturarvet.Teslaspolen skrev:Inser att jag låter lite otydligt i förra kommentsren. Har inget emot veteranbilar som körs en handfull gånger per år.
Så länge man inte ska åka varv efter varv runt stan varje fredag och lördagskväll + alla träffar runt om i landet, då blir det rätt många mil och orenade cancerframkallande kolväten. Helt ok med ett fåtal turer, men som här i Lidköping stinker det orenade avgaser under sommaren. Skönt att det inte blir något Power Big Meet åtminstone.themax skrev:No harm done. Tolkar din kommentar precis som du skrev – ut å kör veteranbilar om ni har. De fåtal mil de rullar är en del av kulturarvet.Teslaspolen skrev:Inser att jag låter lite otydligt i förra kommentsren. Har inget emot veteranbilar som körs en handfull gånger per år.
Jag kan inte annat än att hålla med. En kompis har en gammal Roadrunner -69:a som han ibland "tvingar" mig att köra och nästan stillastående cruising på stan gör mig tokig. Det stinker något så oerhört att jag mår illa... Dessutom så gillar inte "den gamle" att jag stänger av motorn så snart vi står stilla i över två sekunder.Off Grid Byggaren skrev:Det jag slås av på bilträffar är avgaserna från äldre bilar är så omfattande, men de körs ju ofta enstaka mil per år. Åka med på bilcruising är olidligt.