Varmast? Kallast?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Varmast? Kallast?

Inlägg av taliz »

Vad är varmaste kupétemp ni noterat? (58c i min nu)

Omvänt, kallast? (Minns ej, men bor ju i Skåne nu...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Re: Varmast? Kallast?

Inlägg av leiflodde »

Hadde liknande temperatur för ca i timme sen galet varmt och körde på lite kyla.

Min fråga är vid vilken temperatur är det skadligt för kupen?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jag har aldrig fattat varför det inte går att ha overheat protection aktiverat, men inte samtidigt som alarm. Jag kan förstå att interiörsensorn inte bör vara aktiv om man flyttar massa luft med olika temperaturer men då kan väl den sensorn helt enkelt deaktiveras när fläkten går igång? Resultatet blir ju att man aldrig använder den fantastiska funktionen, för vem vill parkera med deaktiverat alarm :?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

61.
5392C709-A011-4D87-9CBF-A20E2FD271BF.jpeg
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Fläktarna går igång lite sporadiskt för att kyla batteripack. 2kwh om dygnet nu. Gäller att inte glömma choklad i bilen
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

HelectriC skrev:
Jag har aldrig fattat varför det inte går att ha overheat protection aktiverat, men inte samtidigt som alarm. Jag kan förstå att interiörsensorn inte bör vara aktiv om man flyttar massa luft med olika temperaturer men då kan väl den sensorn helt enkelt deaktiveras när fläkten går igång? Resultatet blir ju att man aldrig använder den fantastiska funktionen, för vem vill parkera med deaktiverat alarm :?
Tror inte det har med detta att göra då du kan slå på klimatanläggningen utan att stänga av larmet. Dog mode, etc.

Det är väldebatterat på både reddit och TMC, men ingen som verkar veta varför det fungerar som det gör.
Användarvisningsbild
Bitman
Teslaägare

Inlägg av Bitman »

Hur skall man veta?
Enligt appen hade jag 10 C vid kl 12 i fredags i halvskuggan. Så kallt blir det inte ens nattetid.
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Intressant att bilen eller laddaren begränsar laddningen till 12A 3fas när den i början körde på 16A.

Laddaren är varm men inte stekhet. Skyddar den mot direkt solljus men visst blir den varm
Skriv svar