Vad är varmaste kupétemp ni noterat? (58c i min nu)
Omvänt, kallast? (Minns ej, men bor ju i Skåne nu...)
Varmast? Kallast?
Moderator: Redaktion
Varmast? Kallast?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Varmast? Kallast?
Hadde liknande temperatur för ca i timme sen galet varmt och körde på lite kyla.
Min fråga är vid vilken temperatur är det skadligt för kupen?
Min fråga är vid vilken temperatur är det skadligt för kupen?
Jag har aldrig fattat varför det inte går att ha overheat protection aktiverat, men inte samtidigt som alarm. Jag kan förstå att interiörsensorn inte bör vara aktiv om man flyttar massa luft med olika temperaturer men då kan väl den sensorn helt enkelt deaktiveras när fläkten går igång? Resultatet blir ju att man aldrig använder den fantastiska funktionen, för vem vill parkera med deaktiverat alarm 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Fläktarna går igång lite sporadiskt för att kyla batteripack. 2kwh om dygnet nu. Gäller att inte glömma choklad i bilen
Tror inte det har med detta att göra då du kan slå på klimatanläggningen utan att stänga av larmet. Dog mode, etc.HelectriC skrev:Jag har aldrig fattat varför det inte går att ha overheat protection aktiverat, men inte samtidigt som alarm. Jag kan förstå att interiörsensorn inte bör vara aktiv om man flyttar massa luft med olika temperaturer men då kan väl den sensorn helt enkelt deaktiveras när fläkten går igång? Resultatet blir ju att man aldrig använder den fantastiska funktionen, för vem vill parkera med deaktiverat alarm
Det är väldebatterat på både reddit och TMC, men ingen som verkar veta varför det fungerar som det gör.
Hur skall man veta?
Enligt appen hade jag 10 C vid kl 12 i fredags i halvskuggan. Så kallt blir det inte ens nattetid.
Enligt appen hade jag 10 C vid kl 12 i fredags i halvskuggan. Så kallt blir det inte ens nattetid.
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
Intressant att bilen eller laddaren begränsar laddningen till 12A 3fas när den i början körde på 16A.
Laddaren är varm men inte stekhet. Skyddar den mot direkt solljus men visst blir den varm
Laddaren är varm men inte stekhet. Skyddar den mot direkt solljus men visst blir den varm