Jag testade autoparkeringen idag. Körde sakta förbi fossil-bilar som stod efter gatan och såg allmänt tråkiga ut.
Såg en perfekt lucka och stannade så att min bil hade nosen ca 2 meter framför nosen på den bilen som stod längst fram.
Vips så kom P-märket fram, i med backen och sen trycka på start knappen. Vart faktiskt imponerad av hur smidigt Tesla-bilen fixade parkeringen
Har inte riktigt vågat ännu. Prövade häromdan men avbröt av "fälgskrapsrädsla". Den är så snabb så det blev lite läskigt för mig men troligtvis hade det gått bra. Nån som skrapat nån fälg? Eller är bilen bra på att ha koll på trottoirkanter?
Har inte riktigt vågat ännu. Prövade häromdan men avbröt av "fälgskrapsrädsla". Den är så snabb så det blev lite läskigt för mig men troligtvis hade det gått bra. Nån som skrapat nån fälg? Eller är bilen bra på att ha koll på trottoirkanter?
Jag var också lite nervös, men satte armarna i kors och fötterna långt ifrån pedalerna.. Blev super imponerad!! Kommer att göra det igen så fort jag ser en ledig lucka. Även om jag egentligen inte ens behöver parkera där haha!
Har testat ett par gånger med väldigt bra resultat - snabbt och korrekt - däremot knarrar det i ratten när den styr in sig i luckan lite konstigt - något som någon annan lagt märke till?!
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Enda gången den har fått problem var när jag stressade den lite och det inte var en trottoarkant, utan ett träräcke lite längre upp, och det var dessutom på vänster sida (vilket i sig inte ska vara ett problem, det var på en enkelriktad gata), då visade den p och tillät att börja parkera, men kom inte in perfekt, och avbröt själv. Men som sagt, den är inte ens specad för att klara av den situationen, då det ska vara en trottoarkant av sten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tog mig innåt stan idag ,för att leta "p-fickor" .
Fick ju inte upp P symbolen häromdagen ,och blev lite orolig att npgot var knas .
Men så idag var det tydlingen färig kallibrerat.
Hittade 3 olika platser ,2 med ganska höga kanter .
Bilen fick klart godkänt ,och låg inte alls nära för fälgskrap ,nästan tvärtom ,liiite långt ut istället .
Men helt klart godkänt.
Har testat ett par gånger med väldigt bra resultat - snabbt och korrekt - däremot knarrar det i ratten när den styr in sig i luckan lite konstigt - något som någon annan lagt märke till?!
Jag hade knarr i ratten innan V7. Sen försvann det? Kanske är tillfälligt, men skönt är det i alla fall
Min kalibreras fortfarande står det. Jag har dock inte gjort något seriöst försök att parkera med den.
Vart ser man om den kalibreras?
/Jonas
Inne i menyn där man aktiverar autopilot. Precis under auto lane change så kan det stå autopark is calibrating. Enligt manual kalibrerar den sig när man byter däck mm, och att det kan ta några timmar till låga dagar beroende på körningen.
Min tog flera dagar innan den försvann, men har inte kunnat testa än.