Laban skrev:martinot skrev:Det är alla vansinniga betallösningar som gör en tokig, och som gör att man normalt bara orkar ladda på SuC eller där det är gratis.
Samt att de ofta är trasiga. Sista gången jag laddade utanför SuC var 3 av 4 laddare ur funktion.
Detta är ju något som alla ägare av andra elbilar ständigt klagar på i videor på YouTube och i forumtrådar.
Varför går alla andra laddare sönder, deras betallösningar krånglar, eller laddarna är allmänt ur funktion så mycket hos de andra laddkedjorna?
Hur lyckas Tesla så bra med sina SuC? Har de kontrakt med lokala elfirmor i "varje by" som snabbt kan rycka ut och fixa eventuella problem?
Fattar inte.
Hade det varit så stor skillnad mellan traditionella bensinmackar, som tex. mellan Cirkel K och Shell, så hade det ju blivit ramaskri direkt.
Tips till OKQ8; om ni vill ha en bra kundupplevelse, förutom att ha lika bra laddeffekt som konkurrenter, och konkurrenskraftiga priser (om ni skulle ta 3x bensinpriset jämfört med konkurrenter så skulle ni inte sälja en droppe bensin), se även till att era laddstationer har lika bra upptid och service som era bensinpumpar.
OKQ8, tänk så här: det skall vara lika smidigt och förutsättningslöst att ladda en elbil som att tanka en ICE-bil på alla era mackar, och erbjudandet hos OKQ8 skall inte vara mycket sämre (varken hastighet eller priser) än konkurrenter på marknaden. Tänker ni bara så "basic" kommer ni att lyckas fantastiskt bra!