Tycker att det är bra om man kan välja lite mer än hos Tesla, men samtidigt får det inte vara så enormt krångligt och lika dålig kundupplevelse som hos många stora ICE-tillverkare.dd88 skrev:Och så var det ju det där med att själv kunna välja vilken utrustning man vill att bilen ska ha för att det ska passa prisbild, behov och förväntan.BrooklynS skrev:Det är ju därför konceptet med färdiga bilar är så bra. Tillval är enbart färg, fälgar, inredning och mjukvara. Allt annat finns.
Jag skulle personligen önska något mellanting mellan när vi beställde/konfigurerade vår Tesla (får få val och alternativ), och mellan hur det är när vi beställer och konfigurerar våra Mercedes (alldeles för krångligt och hopplöst tidskrävande).
Hur svårt kan det vara, egentligen?
Mycket lättare att beställa en dator hos Microsoft eller dator och mobil pryl hos Apple (som är rätt tekniska produkter, med massor av tillval och alternativ) än en bil hos premiumtillverkare.
Säger en del hur långt bilsidan ligger efter gällande modern webbförsäljning. De måste alla jobba mer på kundupplevelsen, redan vid köpprocessen, om de skall hänga med övriga marknadens framsteg.