Martin E-tron skrev:ja alltså jag vill inte vara otrevlig men SAAB 9-5 tas med i ämnet... jädrar, kunde man välja mycket på den kanske?
En bil som denna o för den delen alla bilar i denna storlek körs nog av barn-familjer där man bla campar, åker skidor, har minst en barnvagn o väskor, då används det takbox i dess fullo.
Jag menar igen att det e faktiskt sjukt att en sån stor bil där man troligtvis riktar sig till större familjer/ människor som behöver mycket lastutrymme INTE har takreling som standard.
För kostnaden av bilen ska det, igen, fan i mig, ingå takreling så det går att sätta upp en takbox..
"Hej, ja o min tjej tänkte köpa en bil, inga barn, vi är 25, har inget behov av takbox, har du en bil till oss"
Jajamän! En E-tron 50, där ingår inte takreling ska du veta! Fult sägs det vara okså... Den passar er !
Nu e ja sne..
Kollade på VW hemsida för ID4, Ingår som standard, dragkrok infällningsbar samt takreling, 514 tkr innan bonus, men hey, det framgår även i reklamen att de sikar in sig på barnfamiljer för bilen..
Jag vet vilken bil jag kör om 2 år..
Förstår att du är sne på dom. Antar att du inte beställt bagage och förvarings paketet heller. Krävs för att få mugghållare bak. Eller variabla nackstöd. Saker som har varit standard på Audi förut.
Nu kan man ju undra varför man köper en Audi över huvud taget.
För min del var det att den passade mina behov bäst trots denna otroligt dåliga service på många plan.
Men se det från den ljusa sidan. Avsaknaden av takreling kan vara din vinstlott.
Funderar själv på att skaffa box till kulan istället. Fast jag har takreling. Tror man vinner några mil där per laddning och det kan vara mycket värt på fjällsemestern.