Robertrimmevik skrev:Laddare var inte enkelt heller när jag pratade med elektriker. Men nu är en Garo 22kw beställd.
Kan du ladda med 22kWh på din E-tron. Har hittills aldrig sett det tillvalet i konfiguratorn. Eller är det ett tillbehör som säljaren kunnat fixa separat? Är det någon E-tron förare här som har 22kWh eller haft möjlighet att beställa det?[/quote]Nej jag kommer bara kunna ha 11kwh.
Men jag har för mig att det skall finnas som tillval på 2021 modellen.[/quote]
Går fortfarande inte att konfigurera med 22kWh[/quote]
Nej, vad jag vet kan inte Etron ladda 22kw (22kwh är något helt annat men antar att du har koll på skillnaden på kw och kwh och skrev fel).
Jag har också Garo boxen med upp till 22kw kapacitet. Min analys var:
1. boxen med lägre kapacitet var på max 7,4kw vilekt jag tyckte var för lite
2. priset på 22kw varianten mot 7,4 varianten var inte speciellt stor.
Boxen som egentligen är en glorifierad elkontakt tänker jag ska fungera många år framåt och kommande elbilar får med stor sannolikt stöd för mer effekt, då känns det onödigt att jag snålade med boxinköpet en gång i tiden och den sätter begränsningen.
sen kan man alltid argumentera om det är försvarbart att ladda med 22kw hemma då man troligtvis måste höja säkringen på huset hemma etc... men det är en annan frågeställning. just nu laddar jag oftast mellan 6-9kw hemma och det räcker gott. sällan att jag är hemma sent på natten med nästan tomt batteri på morgonen och inte hinner ladda upp batteriet tills man ska åkta till jobbet morgonen efter (har hittills inte varit nära att inträffa).