Originalfelet den kom in för var värmaren till batteriet, vilket skulle bytas under dagen. Inte ett garantiärende så ingen lånebil. PÅ resan ned fanns det vå felkoder, Reducerad effekt och topphastighet samt att bilen behövde service och kanske inte skulle starta om, ingen regnerativ broms ehller vilket var intressant med frirull.
Fick meddelande om att SC var stängt så där strax efter åtta på morgonen då jag redan kört i två timmar. Surt men lyckades dock få tag på SC och de skulle ta emot min bil trotsallt. Stort plus till det.

Lämnar bilen, på provisorisk inlämningsplats, i ena hörnet på baksidan av verkstaden. De skulle höra av sig under dagen när bilen skulle vara klar.
Åkte och jobbade och fick vid 14-tiden sms om att bilen skulle vara klar 16:30. Kom lite tidigt till SC. De var inte klara med min bil och när jag sitter och väntar i ena hörnet av versktaden servad med kaffe och allt hör jag hur ena teknikern säger att ena felkoden inte vill försvinna.
Den om reducerad effekt och topphastighet.
De skulel provköra den för att se om felkoden försvann. Gjorde den inte, tydligen visade den på ett fel på en drivenhet, det var garantiärende så då kunde jag få en lånebil, för de skulle inte bli klara med min bil.
Jag fick bilen de kallar för Mr Miyagi, för den var den snabbaste de hade, enligt teknikern, en röd P85D. Spännande tänkte jag, normalt har vi en s70D. Borde vara rejäl skillnad.
Sätter mig i bilen och kör iväg, jaha den är låst i Chill-mode.

Men stort plus till SC Malmö att de tog emot min bil, trots branden utanför.