Varmt om fötterna

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Varmt om fötterna

Inlägg av Trean »

Är det bara jag som får extremt varmt om fötterna i min Tesla när det är kallt ute?

Vad är det som gör att det blir så varmt? Uppvärmning av batteri? Dålig klimatanläggning? Främre motorn som blir varm av alla accelerationer?
Användarvisningsbild
nesse11
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 mar 2020 17:01

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av nesse11 »

Jag upplever samma sak i SR+ så motorn har det inte att göra med iaf.
Klimatanläggningen skulle behöva jobba lite annorlunda i hur den fördelar luften.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av maccis »

Man kan tejpa för ena delen som leder luften direkt mot fötterna så slipper man värmen där.

Gjorde de förra året och de funkade fint.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av taliz »

Ändra i inställningen så den inte blåser där? Inte haft ngt sånt problem i min dock.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 988
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av LasseTM »

Tycker det funkar dåligt på M3, mycket blås vid fötterna(bastu) inget vid vindruta.
Ibland när det regnar ute och är kallt är fötterna 75 grader men ändå har man immig ruta på auto.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare
Inlägg: 487
Blev medlem: 05 mar 2020 10:12
Ort: Kristinehamn

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av FStaake »

Håller med om att det blir varmt om fötterna.
Reagerade också idag på att blev alldeles för varm.
Tyvärr lämnar Auto-läget en del övrigt att önska i M3.
Att sätta tejp känns inte riktigt som en optimal lösning...
När jag körde manuella inställningar gick det bättre, men vem vill justera dom hela tiden.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
fodogen
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 nov 2014 20:36
Ort: Borlänge

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av fodogen »

Bara jag som tycker det är störtskönt med varma fötter? Bästa klimatanläggningen jag haft i en bil. Får aktivera första läget på defrostern nån enstaka gång. Annars gör den precis vad jag vill i auto.
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av Trean »

fodogen skrev:
Bara jag som tycker det är störtskönt med varma fötter? Bästa klimatanläggningen jag haft i en bil. Får aktivera första läget på defrostern nån enstaka gång. Annars gör den precis vad jag vill i auto.
Visst är det skönt med varma fötter, men måste det vara brännhett?
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 433
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av MarkusL »

Kör aldrig på Auto då jag tycker den varvar fläkten för mkt vilket låter i onödan och leder till onödig förbrukning då allt som blåser in också blåser ut. Har aldrig haft några problem med varma fötter eller immiga rutor och justerar nästan aldrig inställningarna. Då jag alltid förvärmer behövs inte mer fläkt för att behålla värmen. Har 1 på fläkthastigheten och blås i alla kanaler.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Varmt om fötterna

Inlägg av martinot »

FStaake skrev:
Håller med om att det blir varmt om fötterna.
Reagerade också idag på att blev alldeles för varm.
Tyvärr lämnar Auto-läget en del övrigt att önska i M3.
Att sätta tejp känns inte riktigt som en optimal lösning...
När jag körde manuella inställningar gick det bättre, men vem vill justera dom hela tiden.
En nackdel är att när man stänger av utblåset vid ett ställe i bilen, som tex. fötterna (som jag oftast stänger av på vintern), så går det inte längre att få automatik i fläkthastigheten. Mycket korkat.

Går på alla andra bilar jag haft, men inte på Tesla.

Hade ju varit en enormt enkel och billig sak för Tesla att fixa i mjukvara.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar