Varmt om fötterna
Moderator: Redaktion
- Trean
- Teslaägare
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tony98579
Varmt om fötterna
Är det bara jag som får extremt varmt om fötterna i min Tesla när det är kallt ute?
Vad är det som gör att det blir så varmt? Uppvärmning av batteri? Dålig klimatanläggning? Främre motorn som blir varm av alla accelerationer?
Vad är det som gör att det blir så varmt? Uppvärmning av batteri? Dålig klimatanläggning? Främre motorn som blir varm av alla accelerationer?
Re: Varmt om fötterna
Jag upplever samma sak i SR+ så motorn har det inte att göra med iaf.
Klimatanläggningen skulle behöva jobba lite annorlunda i hur den fördelar luften.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Klimatanläggningen skulle behöva jobba lite annorlunda i hur den fördelar luften.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Varmt om fötterna
Man kan tejpa för ena delen som leder luften direkt mot fötterna så slipper man värmen där.
Gjorde de förra året och de funkade fint.
Gjorde de förra året och de funkade fint.
Re: Varmt om fötterna
Ändra i inställningen så den inte blåser där? Inte haft ngt sånt problem i min dock.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Varmt om fötterna
Tycker det funkar dåligt på M3, mycket blås vid fötterna(bastu) inget vid vindruta.
Ibland när det regnar ute och är kallt är fötterna 75 grader men ändå har man immig ruta på auto.
Ibland när det regnar ute och är kallt är fötterna 75 grader men ändå har man immig ruta på auto.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: Varmt om fötterna
Håller med om att det blir varmt om fötterna.
Reagerade också idag på att blev alldeles för varm.
Tyvärr lämnar Auto-läget en del övrigt att önska i M3.
Att sätta tejp känns inte riktigt som en optimal lösning...
När jag körde manuella inställningar gick det bättre, men vem vill justera dom hela tiden.
Reagerade också idag på att blev alldeles för varm.
Tyvärr lämnar Auto-läget en del övrigt att önska i M3.
Att sätta tejp känns inte riktigt som en optimal lösning...
När jag körde manuella inställningar gick det bättre, men vem vill justera dom hela tiden.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Re: Varmt om fötterna
Bara jag som tycker det är störtskönt med varma fötter? Bästa klimatanläggningen jag haft i en bil. Får aktivera första läget på defrostern nån enstaka gång. Annars gör den precis vad jag vill i auto.
- Trean
- Teslaägare
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tony98579
Re: Varmt om fötterna
Visst är det skönt med varma fötter, men måste det vara brännhett?fodogen skrev:Bara jag som tycker det är störtskönt med varma fötter? Bästa klimatanläggningen jag haft i en bil. Får aktivera första läget på defrostern nån enstaka gång. Annars gör den precis vad jag vill i auto.
Re: Varmt om fötterna
Kör aldrig på Auto då jag tycker den varvar fläkten för mkt vilket låter i onödan och leder till onödig förbrukning då allt som blåser in också blåser ut. Har aldrig haft några problem med varma fötter eller immiga rutor och justerar nästan aldrig inställningarna. Då jag alltid förvärmer behövs inte mer fläkt för att behålla värmen. Har 1 på fläkthastigheten och blås i alla kanaler.
Re: Varmt om fötterna
En nackdel är att när man stänger av utblåset vid ett ställe i bilen, som tex. fötterna (som jag oftast stänger av på vintern), så går det inte längre att få automatik i fläkthastigheten. Mycket korkat.FStaake skrev:Håller med om att det blir varmt om fötterna.
Reagerade också idag på att blev alldeles för varm.
Tyvärr lämnar Auto-läget en del övrigt att önska i M3.
Att sätta tejp känns inte riktigt som en optimal lösning...
När jag körde manuella inställningar gick det bättre, men vem vill justera dom hela tiden.
Går på alla andra bilar jag haft, men inte på Tesla.
Hade ju varit en enormt enkel och billig sak för Tesla att fixa i mjukvara.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/