Jag tar hellre en bil i regn/snö än någon smörig säljare som ger mig en sämre bil. Klart som korvspad att Tesla kan lägga 500kr extra på leveransupplevelsen, men det har ju inget med bilen i sig att göra.
Jag förstår inte det argumentet för att vara ärlig. Varför ska det alltid vara en smörig säljare som levererar en icke-Tesla? Jag har hört detta ganska ofta nu, och ibland får jag intrycket av att bilsäljare av icke-Teslor på något vis är extra dåliga männsikor som bara försöker lura sina kunder. Säkert finns sådana, det vet jag inte. Men jag har aldrig träffat dem. Och om det nu skulle vara så, varför skulle jag vara så korkat av köpa en bil av en sådan smörig typ? Det finns ju andra bilhandlare som kanske har trevligare säljare. Skillnaden är att jag kan välja i det fallet. Men när jag köper en Tesla har jag inte den lyxen. Det är kanske en extra smörig typ som ger mig bilnyckeln till nya Teslan, och om jag tänker efter så var nog Tesla-säljaren den sämsta av alla bilsäljare jag har träffat. Det viktigaste var att få min signatur under leveransgodkännandet. Allt annat var ointressant för honom.
Jag har extremt dåliga erfarenheter av smöriga bilförsäljare så jag är väl färgad. Jag bara tycker detta är helt ointressant som värde på en bil. Jag hade helst köpt en bil och fått den hemlevererad som alla andra paket.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Man är väl färgad av den egna upplevelsen.
Jag har träffat olika typer av försäljare och dom dåliga återkommer man ju inte till och gör ju definitivt inte affär med.
Dom tre senaste bilförsäljarna jag har kommit i kontakt med har varit helt utan anmärkning. Hjälpsamma även efter köpet.
Förstår inte varför det är synonymt med just elbilar att inte ha personlig kontakt.
Det ligger i tiden och anses antagligen modernt. Unga människor idag blir faktiskt förolämpade om man ringer istället för att messa så mänsklig kontakt är definitivt på väg ut.
Jag gillar inte heller telefon. Inget bra sätt att få kontakt med mig rent generellt. Jag gillar mail.
Jag gillar inte heller telefon. Inget bra sätt att få kontakt med mig rent generellt. Jag gillar mail.
Ja, telefonsamtal är inte alltid det optimala. Fördelen med mail, sms och andra meddelandetjänster är att man kan kolla hur viktigt det är innan man behöver svara. Och för mig, när jag själv söker nån, så är det bra på så sätt att jag kan säga det jag vill ha sagt medan jag kommer ihåg det och jag vet att det ligger där och väntar tills mottagaren har tid att svara.
Men ibland är ändå telefon överlägset. Det kan börja som en konversation på messenger för att sen övergå till telefon eftersom det är ett mycket effektivare kommunikationssätt.
Poängen är att man inte ska behöva välja. Jag tar gärna lite smörig attityd om jag till exempel får bilen levererad hem till dörren. Något som jag vet att åtminstone många begagnathandlare gör nu i Corona-tider.
Jag vet att Tesla erbjöd leverans av bilen dit du ville för ett antal år sedan. Själv kunde jag få bilen hemlevererad till Kalmar för drygt 4 år sedan men det skulle ha kostat 6 500:-. Det är inget val som de marknadförde då men det fanns och jag gissar att det även skulle kunna vara möjligt idag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
När jag hämtade ut min bil så slogs jag av hur de ville stressa på och få mig att skriva på pappret så snabbt som möjligt, men jag lät dem vänta medan jag noga läste igenom alla texter, även det finstilta. Det var inte uppskattat, kan jag säga...