AP test

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: AP test

Inlägg av e5m1r »

Tycker vi skapar ny tråd Apple vs Android annars kommer vi fördärva denna tråd i detta :)
eller ska vi enas om att Apple är bättre och sätter punkten där :)
Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Android, buggigt, öppet, möjligheter.........För folk som gillar PC världen, OCH föredrar funktion framför utseende :roll:
Apple, buggfritt(nåja), stängt, inskränkt....För folk som gillar Mac världen, OCH föredrar utseende framför funktion :ugeek:

Se där, Tesla passar perfekt in på Apple kriterierna, de blir ett himla liv om jag lagt fel däck på bilen :lol:

(Min och MÅNGA med mej tycker så här. Jag undrar själv hur i hela &%¤##¤%%&& namn , man väljer tunnhet på en lur framför batteritid...så man förpassar sin senaste lur till 90-talet och en batteritid på en halv dag..(nästan))

Tjolahopp, veckans gåta, i vilket läger sitter jag o grillar korv? :lol: :lol:
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

drakbane skrev:
Android, buggigt, öppet, möjligheter.........För folk som gillar PC världen, OCH föredrar funktion framför utseende :roll:
Apple, buggfritt(nåja), stängt, inskränkt....För folk som gillar Mac världen, OCH föredrar utseende framför funktion :ugeek:

Se där, Tesla passar perfekt in på Apple kriterierna, de blir ett himla liv om jag lagt fel däck på bilen :lol:

(Min och MÅNGA med mej tycker så här. Jag undrar själv hur i hela &%¤##¤%%&& namn , man väljer tunnhet på en lur framför batteritid...så man förpassar sin senaste lur till 90-talet och en batteritid på en halv dag..(nästan))

Hahahahaha
Håller med dig, men inte på batteritiden :) min håller alltid en hel dag och ibland lite mer...
Android håller kanske batteriet bättre vad vet jag provade en gång och var bara förbannad på luren som var ologisk menyer överallt...
skämt å sidan android är bra idag mycket bättre än vad den var innan, den lider dock av ett problem
Android är mjukvara skapad för en massa olika hårdvara liksom windows,
iOS är mjukvara skapad exklusivt för en viss hårdvara = bättre liksom mac
man kan säga vad man vill men en iOS enhet med samma klockfrekfens på cpu och lika mycket ram slår Android hur lugnt som helst
samma gäller OSX vs Windows så är det bara!
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Nu när vi ändå våldgästat denna tråd.
Bästa luren jag haft är nog Sony Ericsson t700. Tror jag köpte den 2008.
3g-lur, Extremt bra mediaspelare. Stöd för active sync och många andra varianter och lång batteritid.
Använder fortfarande den emellanåt.
Den saknar stor skärm och bra webbläsare såklart, men den är ju inte heller såld som en smartphone, så det va ju inte det man va ute efter.
För sin tid riktigt bra telefon och kostade en tredjedel av vad ska smarta telefoner gjorde på den tiden.
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Inlägg av Toja »

e5m1r skrev:
drakbane skrev:

Hahahahaha
Håller med dig, men inte på batteritiden :) min håller alltid en hel dag och ibland lite mer...
Android håller kanske batteriet bättre vad vet jag provade en gång och var bara förbannad på luren som var ologisk menyer överallt...
skämt å sidan android är bra idag mycket bättre än vad den var innan, den lider dock av ett problem
Android är mjukvara skapad för en massa olika hårdvara liksom windows,
iOS är mjukvara skapad exklusivt för en viss hårdvara = bättre liksom mac
man kan säga vad man vill men en iOS enhet med samma klockfrekfens på cpu och lika mycket ram slår Android hur lugnt som helst
samma gäller OSX vs Windows så är det bara!
+1
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Martinen skrev:
3g-lur, Extremt bra mediaspelare. Stöd för active sync och många andra varianter och lång batteritid.
Den saknar stor skärm och bra webbläsare såklart, men den är ju inte heller såld som en smartphone, så det va ju inte det man va ute efter.
För sin tid riktigt bra telefon och kostade en tredjedel av vad ska smarta telefoner gjorde på den tiden.
Körde alltid Ericsson innan (har T28 och t68 fortfarande och de fungerar och batteriet håller bättre än android), sedan SonyEricsson, och sen kom iPhone och allt annat kändes som förhistoriskt
"körde BMW körde Mercedes, åter igen BMW sen blev det Tesla och allt annat kändes som förhistoriskt" låter bekant ? :roll:
Senast redigerad av e5m1r, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

+1
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

e5m1r skrev:
Martinen skrev:
Körde alltid Ericsson innan (har T28 och t68 fortfarande och de fungerar och batteriet håller bättre än android), sedan SonyEricsson, och sen kom iPhone och allt annat kändes som förhistoriskt
"körde BMW körde Mercedes, åter igen BMW sen blev det Tesla och allt annat kändes som förhistoriskt" låter bekant ? :roll:
Fast T700 kom efter iPhone mm.
Köpte den för jag va trött på grejer som inte va färdigutvecklade och framförallt testade. Funkade klockrent och håller fortfarande idag.
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Inlägg av Elektrokungen »

Martinen skrev:
e5m1r skrev:
Martinen skrev:
Fast T700 kom efter iPhone mm.
Köpte den för jag va trött på grejer som inte va färdigutvecklade och framförallt testade. Funkade klockrent och håller fortfarande idag.
Och så köpte du en Tesla???? Eller vad säger du dstr?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Psst. Tesla har öppna patent och kör en Ubuntu-baserad mjukvara i mittskärmen. Vet ni vad mer som är öppet och baserat på Linux? 8-)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

AP test

Inlägg av e5m1r »

Teslaspolen skrev:
Psst. Tesla har öppna patent och kör en Ubuntu-baserad mjukvara i mittskärmen. Vet ni vad mer som är öppet och baserat på Linux? 8-)
OSX ? Nä det är vist Unix som OSX baseras på
Linux i sin tur är baserad på Unix
Så det som är baserat på Linux ligger hela tiden steget efter :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

e5m1r skrev:
Teslaspolen skrev:
OS X är ju baserat på NeXTSTEP som i sin tur bygger på Mach-kärnan och BSD som är en gren från Unix på liknande sätt som Linux. Det är då OS X som ligger OS X ett steg efter om man ska gå enligt den logiken.

Nu tycker jag dock inte att man kan gå enligt sådan logik.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Inlägg av Toja »

Svenssons skrev:
e5m1r skrev:
Teslaspolen skrev:
OS X är ju baserat på NeXTSTEP som i sin tur bygger på Mach-kärnan och BSD som är en gren från Unix på liknande sätt som Linux. Det är då OS X som ligger OS X ett steg efter om man ska gå enligt den logiken.

Nu tycker jag dock inte att man kan gå enligt sådan logik.
Det var inte riktigt rätt. OSX är en vidareutveckling av Nextstep.
Sen är det som du skriver OSX bygger på Mach-kärnan/BSD som är en UNIX variant.
Precis som LINUX, som är en annan variant av UNIX
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nej, ni har fel bägge två. Linux är vare sig en gren från Unix eller en variant av Unix. Linux är ett eget POSIX-kompatibelt operativsystem som inte är Unix på något vis. Att kalla Linux för Unix är rakt av felaktigt (till skillnad från att kalla OS X för Unix vilket är helt korrekt, då det är ett certifierat Unix-system). Det kallas ofta Unix-liknande därför att det har en väldigt snarlik uppsättning systemanrop och verktyg, och därför på många sätt fungerar nästintill likadant som många Unix-system (och program som är skrivna för Unix går oftast att kompilera och köra rakt av för Linux). Kuriosa: den uppsättning systemverktyg som oftast körs ihop med Linux-kerneln för att forma ett komplett operativsystem heter GNU, vilket står för "GNU's Not Unix".
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Elektrokungen skrev:
Dont get me started...

Undrar när vi får den autopilot vi betalat för?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

dstr skrev:
Elektrokungen skrev:
Dont get me started...

Undrar när vi får den autopilot vi betalat för?
är det inte 7.0 vi har betalt för då? vad fattas i det som blev utlovat? summon the car från garaget möjligtvis
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Elektrokungen skrev:

Japp men notera att jag skrev att det var den bästa telefonen för sin tid, och det var den åxå.
Telefonen man köper idag kan man undra varför man kallar för en telefon. Telefondelen är så liten del av det hela och det känns som om detta prioriteras mycket lägre idag än tidigare.
Oavsett om man har en äpple, windows, androgyn eller nått annat, så är det riktigt mycket mer problem med samtal som tappas och inte kommer fram än för 10 år sedan. Det beror säkert lika mycket på mobilnäten som telefonerna.
Skriv svar