Av de negativa punkterna, håller jag bara med om inköpskostnaden.
Men långresor kommer kanske bli ett större problem i framtiden när det finns fler bilar på vägarna som ska samsas om superladdarna. Speciellt kan laddning vid långresor bli ett problem vid "peak-användning", såsom vid högtider då många reser. Eftersom det tar så kort tid att tanka och man kommer så långt på en tank bensin, är detta problemet mycket mindre med dagens bensin-infrastruktur.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Av de negativa punkterna, håller jag bara med om inköpskostnaden.
Men långresor kommer kanske bli ett större problem i framtiden när det finns fler bilar på vägarna som ska samsas om superladdarna. Speciellt kan laddning vid långresor bli ett problem vid "peak-användning", såsom vid högtider då många reser. Eftersom det tar så kort tid att tanka och man kommer så långt på en tank bensin, är detta problemet mycket mindre med dagens bensin-infrastruktur.
Sladden är ju dragen, bara o joina med Tesla, o sätta det sidan om....
Vem vet, Finnar är ju inte Tyskar
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Av de negativa punkterna, håller jag bara med om inköpskostnaden.
Men långresor kommer kanske bli ett större problem i framtiden när det finns fler bilar på vägarna som ska samsas om superladdarna. Speciellt kan laddning vid långresor bli ett problem vid "peak-användning", såsom vid högtider då många reser. Eftersom det tar så kort tid att tanka och man kommer så långt på en tank bensin, är detta problemet mycket mindre med dagens bensin-infrastruktur.
Av de negativa punkterna, håller jag bara med om inköpskostnaden.
Men långresor kommer kanske bli ett större problem i framtiden när det finns fler bilar på vägarna som ska samsas om superladdarna. Speciellt kan laddning vid långresor bli ett problem vid "peak-användning", såsom vid högtider då många reser. Eftersom det tar så kort tid att tanka och man kommer så långt på en tank bensin, är detta problemet mycket mindre med dagens bensin-infrastruktur.
Min spontana tanke är att blir det inte svårt att uppnå samma energidensitet med en sån modell?
Men det är helt klart en spännande idé. Även om man bara ha 70% av energin jämfört med annat batteri av samma storlek så hade det kunnat räcka om det går så snabbt attt ladda.
Däremot känns det som om detta kan vara dyrt, och undra hur kontrollen kommer att vara så att man inte får en massa kassa celler.