Min poäng var att det verkar som att ID3 i väldigt många fall rullar som andrabil i familjer som bor i villa. Jag tror väldigt få av dessa använder snabbladdning utan laddar hemma.martinot skrev:Lika ovetenskapligt, men där vi bor så ser man en hel massa Teslor (nästan lika vanliga som fossil-Porsche nu), men numera är även både PS2:or och Taycan:er inte någon ovanlig syn.Fredrik j skrev:En högst ovetenskaplig studie ger att id3 har dykt upp på många garageuppfarter intill en passat av nyare modell. ID3 har konkurrerat ut en äldre andrabil i många fall.NiklasTesla skrev:Hur många som har köpt bor i lägenhet utan att ladda hemma? Skulle vara grymt intressant med statistik.Fredrik j skrev:Det finns ju 2600 e-golf sedan tidigare. ID3 används väl på samma sätt?
Misstänker att id3 bara undantagsvis kommer laddas på andra platser än hemma. Vi skulle lätt kunna ha en som andrabil.
Mvh
Hur ser siffrorna ut för tesla tror du?
Inte sett någon endaste ID3:a än, men håller span då det finns en liten del andra små elbilar som gamla BMW i3:or och nyare Mini electric.
Känns oavsett modeller som elbilar är ganska starkt på frammarsch just nu!
När jag frågade hur siffrorna ser ut för Tesla menade jag hur många som inte kan ladda hemma och är beroende av snabbladdning. Antagligen fler än för ID3.