Om nån undrar hur jag kunde dra så stort med bara 1000kg dragvikt på bilen så har jag BE kort, släp 510kg, container 450kg. Möjligens att det var nån eller några lastpallar för mycket på släpet

Moderator: Redaktion
Det är samma tryckluftsmekanism som kommer att sitta i Roadster 2.0. Den har provats ut i några få utvalda model 3, bl.a. i min.Bjelke skrev:CCS-adapter och VBG-adapter ingår numera![]()
Tryckluft får man fixa på annat sätt däremot... kanske finns så det räcker i tankarna kanske, typ
2 på 40 liter och 2 på 60 liter brukar ju vara standard så lite styrelektronik bara så...
Ja, det var ett stort släp.Matthiaz skrev:Tänkte dela med mig lite av min släpkörning idag. Hämtade en container(lättcontainer) idag och körde ca 5 mil med den. Till att börja med hade bilen inte laddat som den skulle inatt och det upptäckte jag inte innan jag skulle hämta släpet så jag hade lite mindre laddning än tänkt. När containern var lastad och jag startade hemresan hade jag 57% batteri och 5 mil med nästan bara motorväg och -7 grader ute. Insåg fort att jag måste ta det lugnt för att komma fram. Låg i ca 60 hela vägen så man var nog inte så populär på motorvägen... Var väldigt mycket luftmotstånd som märktes på förbrukningen. Slutade på ett snitt på 450Wh/km. Kom hem med 6% batteri. Förutom förbrukningen var det en väldigt bra dragbil. Hur stabilt som helst. När jag skulle vända släpet hemma råkade ena hjulet från släpet halka ner i diket, tänkte att nu är det kört för jag kom ingenstans först. Men efter att jag lyckats få lite annan vinkel så tuggade bilen bara på och drog upp allt! Behövde inte ens hämta sand eller nåt trots att jag drog i uppförsbacke och snöig väg! Antispinnsystemet jobbar så mycket bättre än på ICE bilar jag har varit med om.
Om nån undrar hur jag kunde dra så stort med bara 1000kg dragvikt på bilen så har jag BE kort, släp 510kg, container 450kg. Möjligens att det var nån eller några lastpallar för mycket på släpet